کشف تاریخ غنی مسلمانان کارولینای شمالی در پروژه «فرانکلین»


کشف تاریخ غنی مسلمانان کارولینای شمالی در پروژه «فرانکلین»

ه لطف برنامه تابستانی دانشمندان جوان موسسه «جان هوپ فرانکلین»،دانش آموزان در «دورهام» واقع در کارولینای شمالی شروع به کشف و مستندسازی تاریخ غنی و قدیمی مسلمانان آمریکا در این ایالت آتلانتیکی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «aboutislam»،به لطف برنامه تابستانی دانشمندان جوان موسسه «جان هوپ فرانکلین»،دانش آموزان در «دورهام» واقع در کارولینای شمالی شروع به کشف و مستندسازی تاریخ غنی و قدیمی مسلمانان آمریکا در این ایالت آتلانتیکی کرده اند.

«دیوید استین»،هماهنگ کننده ارشد برنامه های آموزشی که بر پروژه دانشمندان فرانکلین نظارت دارد در این باره می گوید: « گفتگو با یکی از اعضای هیئت علمی بسیار مرا شگفت زده کرد از آنجا که متوجه شدم حدود 20 درصد از افرادی که به اینجا آمده اند،مسلمان هستند.»

وی افزود: «من این سوال را مطرح کردم که چرا بیشتر در مورد این تاریخ پنهان نمی دانیم؟»

پروژه فرانکلین که از 17 تا 21 ژوئن انجام شد شامل تور گردشگری به مساجد و مراکز اسلامی دورهام بود.

دانش آموزان جوان در یک سال تحصیلی از طریق ملاقات با رهبران جامعه محلی و مطالعه سنت ها و هنر اسلامی ،حضور مسلمانان آمریکای جنوبی را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند.

«ناظم عبدالحکیم » برنامه ریز سابق شهر «دورهام» و نویسنده « The Athaan in the Bull City» به عنوان راهنمای تور در این برنامه ها حضور داشت.

کتاب حکیم در مورد رشد جامعه مسلمانان دورهام و مکان های اسلامی در این شهر است.

یکی از داستان های الهام بخش این پروژه در مورد « Omar ibn Said »،نویسنده مسلمان آفریقایی-آمریکایی قرن نوزدهم است که از بردگی فرار کرد و وقتی می خواست در یک کلیسا نماز بخواند،دستگیر شد.

او در سلول خود، آیات قرآن کریم را روی دیوار نوشته و بعدها یک زندگینامه را منتشر کرد که یکی از مشهورترین آثار مسلمانان اولیه آفریقایی تبار شد.

تاریخ مسلمانان آفریقایی-آمریکایی از بردگی آفریقایی های مسلمان آغاز شده و تا جنبش مسلمان سیاهپوست قرن بیستم گسترش پیدا کرده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید