تامین کالاهای اساسی با ارز4200 رانت و فساد ایجاد می کند


تامین کالاهای اساسی با ارز4200 رانت و فساد ایجاد می کند

دلخوش با بیان اینکه دولت تامین کالاهای اساسی با ارز4200 ایجاد رانت و فساد می کند گفت: دولت برای عدالت توزیع کالاهای اساسی باید روش بن کارت یا کارت الکترونیک را اجرایی کند.

«سید کاظم دلخوش» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد تخصیص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی گفت: در بندی از قانون بودجه 98 با موافقت مجلس و دولت 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر مجلس پیگیر این موضوع است که دولت به چه نحو این پول را هزینه می کند. مجلس برای عدالت درتوزیع بن کارت و کارت الکترونیک را در نظر گرفته بود که دولت متاسفانه این روش را اجرایی نکرد البته ما معتقدیم کالاهای چون روغن، برنج و گوشت و دارو باید برای تمامی نقاط کشور به یک میزان باشد.

وی بیان کرد: دولت در ۴ماه گذشته از سال ۹۸ همانند سنوات گذشته این پول را اختصاص داده است و روش بن کارت و کارت الکترونیک اجرایی نشده است و این در حالی است که روش سالهای قبل ازنظر مجلس مفسده انگیز است و به هیچ عنوان این روش مد نظر مجلس نیست.

دلخوش خاطرنشان کرد: سالهای گذشته نیز این پول برای تهیه مایحتاچ عمومی اختصاص پیدا کرد و افرادی که اقدام به تامین این کالاها با ارز 4200 تومانی می کردند همان کالاها رابا قیمت آزاد به دست مردم می رساندند که خود باعث ایجاد رانت و فساد و افزایش قیمت و تورم می شود./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس