تردد از اسکله ذاکری قشم با شناورهای بزرگ ممکن شد


تردد از اسکله ذاکری قشم با شناورهای بزرگ ممکن شد

قشم - ایرنا - با کاهش شدت بادهای جنوب شرقی در قشم و آرامش امواج دریایی تنگه هرمز و خلیج فارس، تردد شناورهای بزرگ مسافری(کلاس A) فراهم شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تردد دریایی از اسکله مسافری شهید ذاکری قشم از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه امروز به دلیل شدت باد، ارتفاع امواج و تلاطم دریا تعطیل شده بود.

امروز سرعت باد در تنگه هرمز به ۲۶ نات و ارتفاع موج تا پنج پا رسید وهم اکنون وسعت دید بین سه تا ۶ کیلومتر است.

مناطق دریایی شرق و تنگه هرمز شامل بندرعباس، قشم، درگهان، هرمز، لارک و هنگام تحت تأثیر بادهای تند شرقی تا جنوب شرقی مواج هستند.

بر اساس پیشبینی ها بعد از ظهر امروز نیز سرعت باد به ۲۴ نات می رسد و ار تفاع موج تا چهار پا افزایش می یابد.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به افزایش سرعت باد در نواحی مرکزی استان هرمزگان شرایط برای تردد شناورهای سبک صیادی، مسافری و تفریحی در محدوده جزایر هنگام، لارک و غرب جزیره هرمز مناسب نیست.

علی اشتری افزود: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می شود و تغییرات اختمالی در تباره تردد شناورها اطلاع رسانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید