امام صادق(ع) مفهوم انتظار را برای مردم تبیین کردند/اطاعت از ولی فقیه وظیفه محبان حضرت است


امام صادق(ع) مفهوم انتظار را برای مردم تبیین کردند/اطاعت از ولی فقیه وظیفه محبان حضرت است

آیت‌الله کمالی با بیان اینکه امام صادق(ع) مفهوم انتظار و مهدویت را برای مردم تبیین کردند، گفت: اطاعت از ولی‌فقیه وظیفه شیعیان امیرالمومنین(ع) و پیروان مکتب امام صادق(ع) است.

آیت الله «حسن کمالی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه دوران ولایت حضر باقرالعلوم (ع) و امام جعفر صادق (ع) دوران طلایی امامت بود، اظهار کرد: مبارزه میان دو گروه بنی امیه و بنی العباس فضا را برای طرح مطالب دینی و علمی در زمان این دو امام بزرگوار فراهم کرد.
این نماینده مراجع معظم تقلید افزود: امام محمد باقر(ع) و حضرت جعفر صادق (ع) توانستند فرهنگ، اندیشه و مکتب عاشورا را که دشمن تلاش می کرد فراموش شود زنده نگاه دارند و برای همیشه ماندگار و جهانیان را در طول تاریخ با مصائب حضرت سیدالشهدا (ع) آشنا کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه این دو امام معصوم(ع) مفهوم انتظار و مهدویت را برای مردم تبیین کردند، اظهار کرد: حضرت باقر(ع) فرمودند هر کس مهدی ما را منکر شود، در حقیقت کافر شده است. امام صادق (ع) نیز فرمودند خوشا به حال کسانی که در دوران مهدی فاطمه زندگی می کنند و اگر من در آن دوران باشم، در رکاب مهدی موعود(عج) خواهم بود.

آیت الله کمالی با اشاره به توصیه امام صادق(ع) درباره نماز در آخرین لحظات عمر مبارکشان، گفت: امام صادق(ع) فرموند سه عمل از همه با فضیلت تر هستند «نماز اول وقت، نیکی کردن به والدین و جهاد در راه خدا». ستاد اقامه نماز خوب است روز شهادت حضرت جعفر بن‌ محمد را روز فرهنگ نماز معرفی کند. آیت الله دستغیب در این باره تاکید داشتند کوچک شمردن نماز جزو گناهان کبیره است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مجاهد کبیر در راه خدا بودند و امروز نیز حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجاهد کبیر هستند، گفت: اطاعت از ولی فقیه وظیفه شیعیان امیرالمومنین و پیروان مکتب امام صادق(ع) است.
کمالی افزود: مقام معظم رهبری به عنوان شاگرد برتر مکتب امام باقر(ع) و حضرت جعفر صادق(ع)، قاطعانه درخواست ترامپ برای مذاکره را که نخست وزیر ژاپن آورد، رد کردند. قاطعیت معظم له ریشه در درک عمیق ایشان از واقعیت های جهان دارد.
این نماینده مراجع معظم تقلید اضافه کرد: تدبیر و مدیریت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مورد تقدیر همه آزادی خواهان جهان حتی در خود ایالات متحده آمریکا است.
این نویسنده و پژوهشگر حوزوی گفت: امام صادق(ع) فرمودند: هر کس سه خصلت دین داری، تواضع و بذل در او باشد همه مردم دنیا او را دوست دارند. مقام معظم رهبری به دلیل داشتن این سه ویژگی ممتاز، محبوب جهانیان هستند.
آیت الله کمالی اضافه کرد: روحانیون باید متواضع ترین افراد باشند هرچند گاهی شاهد نوعی تکبر در میان برخی از هم لباسان خود هستم. همچنین علما و طلاب باید اهل بخشش و کرامت باشند درحالی که روحیه مافیای سرمایه داری در میان برخی از روحانیون و مسئولان کشورمان نفوذ کرده است.
وی در پایان با انتقاد از عملکرد رسانه ها به ویژه صدا و سیما در معرفی کم رنگ و بعضا با جذابیت اندک معارف اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: نتیجه این علملکرد ضعیف، افزایش بدحجابی و حتی بی حجابی در کشورمان است.
پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن