حجاب و عفاف پیوندی دقیق با انتظار دارد/عفاف و حجاب دستاورد برنامه‌های دهه کرامت باشد


حجاب و عفاف پیوندی دقیق با انتظار دارد/عفاف و حجاب دستاورد  برنامه‌های  دهه کرامت باشد

یک مولف سیره اهل‌بیت(ع) با بیان‌اینکه عفاف و حجاب باید دستاورد بزرگ برنامه‌های دهه کرامت باشد، گفت: پیوند حجاب با مسئله انتظار، بسیار دقیق است چراکه در جامعه منتظر و زمینه‌ساز ظهور پوشش و مولفه‌های دینی آن اهمیت بسیاری دارد.

«یدالله بهتاش» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان با بیان اینکه خانه مداحان اهل بیت (ع) در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های خود توجه ویژه به مناسبت های مختلف می کند، بیان کرد: دهه کرامت یکی از مهم ترین مناسبت هایی است که در تصمیم گیری های کلان برای جامعه مداحان کشور لحاظ می شود به ویژه با توجه به نقشی که این دهه می تواند در ترویج روحیه امید و نشاط در جامعه داشته باشد.

این عضو هیئت مدیره خانه مداحان اهل بیت (ع) افزود: بیان سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امامزادگان باید مهم ترین هدف از اجرای برنامه های دهه کرامت باشد که الحمدالله این موضوع از سوی مداحان و شعرای آیینی کشورمان رعایت می شود. در واقع سایر اهداف و کارکردهای این دهه باید منتج به تحقق این هدف شود.

وی درباره اقدامات خانه مداحان و سایر نهادهای مداحی کشورمان برای تحقق اهداف ترسیم شده در انتخاب عناوین روزهای دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت کارکردهای گوناگونی دارد که ساسیت گذاران آن با دقت در انتخاب عناوین روزهای این دهه موجب فراگیر شدن و همراهی بیشتر مردم با این موضوعات شده اند، بنابراین همه نهادها و مجموعه های دینی و فرهنگی کشور از جمله جامعه ستایشگران اهل بیت (ع) خود را موظف به حرکت در این مسیر می دانند.

بهتاش همچنین درباره عنوان روز نهم دهه کرامت در سال 1398 یعنی «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی»، گفت: برنامه ریزی و تلاش ما و تمام صاحبان تریبون ها و مسئولان فرهنگی کشومان باید به گونه ای باشد که فراگیری رعایت حجاب و عفاف از سوی عموم دستاورد بزرگ دهه کرامت باشد. رعایت حجاب توصیه مهم حضرت فاطمه معصومه (س) است بنابراین دختران مسلمان باید پایبند به این فریضه دینی باشند.

این مولف سیره اهل بیت(ع) در ادامه بیان کرد: پیوند زدن موضوع حجاب و عفاف با بحث مهدویت و انتظار اقدامی بسیار دقیق و ظریف است که انشالله موجب همراهی بیشتر مردم در امر به حجاب و عفاف مطابق با موازین اسلامی و نهی از بدحجابی و پوشش های زننده و غیر متعارف می شود. در واقع جامعه منتظر، جامعه ای است که تک تک افراد آن پوشش مناسبی برای حضور در جامعه انتخاب می کنند.

این عضو هیئت مدیره خانه مداحان اهل بیت (ع) تاکید کرد: امام رضا (ع) «عالم آل محمد» هستند و مروج گفت و گو با علما و پیروان سایر مذاهب اسلامی و ادیان الهی شدند بنابراین ما باید در مورد لزوم رعایت حجاب و عفاف از سوی دختران و پسران ابتدا به گفت و گو بنشینیم و بدانیم اقناع سازی، مهم ترین وظیفه همگان در این زمینه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داشتن پوشش مناسب که موجب مصونیت افراد در جامعه و در امان ماندن از دسیسه های شیاطین می شود جزو فطرت هر انسانی است بنابراین اگر شاهد بدحجابی در جامعه هستیم باید به عملکرد خودمان نگاه کنیم. رفتار درست ما موجب اشاعه حجاب و عفاف اسلامی می شود و هرجا مسئولی یا مدیری درست عمل کرد، شاهد عمل بیشتر مردم به احکام دین بوده ایم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا