حجاب از ابعاد شخصیتی زنان و دختران است


حجاب از ابعاد شخصیتی زنان و دختران است

کُنیکو یامامورا با بیان‌اینکه قلباً اسلام را پذیرفته است، گفت: در ایام دهه کرامت و روز دختر قرار داریم و همه ما باید بدانیم که ما وسیله نیستیم و شخصیت داریم و حجاب یکی از ابعاد شخصیتی زنان و دختران است.

گزاری شبستان، گروه اندیشه: برنامه «مسیر فیروزه» رادیو گفت و گو ویژه دهه کرامت در ارتباط تلفنی با «کُنیکو یامامورا (بابایی)»، بانوی ژاپنی که به اسلام مشرف شد و فرزندش را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و کشورکرد، روی آنتن رفت. آنچه در ادامه می آید مشروح این گفت وگو است:

چه شد که به دین اسلام مشرف شدید؟

من 59 سال قبل حدود 21 سالگی به ایران آمدم. همسرم تاجری ایرانی و مسلمان بود و به واسطه ازدواج با ایشان مسلمان شدم البته مسلمان شدنم اتفاقی نبود واقعا با جان و دل به دین اسلام اعتقاد پیدا کرده بودم.

در حال حاضر ساکن تهران هستید؟

بله در حال حاضر در شهر تهران زندگی می کنم.

آخرین باری که به حرم امام رضا (ع) مشرف شدید چه زمانی بود؟

من هر سال به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می شوم و آخرین باری که به زیارت امام رضا (ع) رفتم سال گذشته بود.

یادگرفتن زبان فارسی سخت نبود؟

بابایی: به خاطر شغلی که دارم زبان فارسی برایم خیلی راحت است.

در رابطه با شغل تان توضیح دهید.

من قبل از انقلاب به ایران آمدم و پسرم در سال 1362 شهید شد، بعد از شهادت پسرم در بخش مطبوعات خارجی وزارت ارشاد اسلامی مشغول به کار شدم. با خبرنگاران خارجی مرتبط می شدم و مطالبی چاپ شده در کشور آنها درباره جنگ و دفاع مقدس و انقلاب را به زبان فارسی ترجمه می کردم.

در حال حاضر فعالیت اجتماعی خارج از منزل هم دارید؟

بله، در حال در موزه بمب های شیمیایی در تهران مشغول هستم. سلاح های شیمیایی که توسط عراق در جنگ علیه ایران استفاده می شد از طرف کشورهای حامی عراق بود. شهر سردشت در 32 سال قبل مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت و مجروحین شیمیایی زیادی را بر جای گذاشت.

وقتی فردی شیمیایی می شود امید خود را از دست می دهد زیرا خوب شدنی در کار نیست. از این رو انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی توسط دکتر سروش تشکیل شد تا خدمتی به این جانبازان ارائه کنیم. در حال حاضر سلاح های بمب اتم و شیمیایی در این موزه نگهداری می شود و جانبازان شیمیایی از این موزه بازدید می کنند.

از اینکه پسرتان در جنگ تحمیلی مبارزه کرد و شهید شد چه حسی دارید؟

مردم ایران به خاطر استقلال کشورشان مبارزه کردند و این خیلی مهم است. من در هفت سالگی جنگ جهانی دوم را تجربه کرده و با جنگ آشنا بودم. ایران از نظر ثروت و منابع طبیعی کشور بزرگی است و مردم باید شاکر خداوند باشند.

در ایام دهه کرامت و روز دختر قرار داریم و همه ما باید بدانیم که ما وسیله نیستیم و شخصیت داریم و حجاب یکی از ابعاد شخصیتی زنان و دختران است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری