برداشت گیاه صنعتی «وشا» در مراتع مهریز آغاز شد


برداشت گیاه صنعتی «وشا» در مراتع مهریز آغاز شد

یزد - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: برداشت گیاه صنعتی « وشا» در سطح 15 هزار هکتار از اراضی منطقه علی آباد چهل گزی از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده است.

سید علی باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه وشا جزو گیاهان مرتعی است، افزود: کار برداشت به مدت۲ ماه در منطقه ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد که تا پایان فصل برداشت بیش از یک تن صمغ وشا از مراتع برداشت و روانه بازار داخلی و خارجی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این گیاه از کالاهای صادراتی است و علاوه بر خاصیت دارویی، در صنعت لاستیک سازی و تولید برخی از چسب‌ها کاربرد دارد.

باقری گفت: تاکنون ۲۰ گونه گیاهان دارویی شاخص در این شهرستان شناسایی شده است که حفظ آنها وظیفه همگانی است و برای تحقق آن به تقویت نظارت و کنترل و فرهنگ سازی نیاز مبرم داریم.

این مسئول اهم این گونه‌ها را شامل کلپوره، کاکوتی، بادام‌کوهی، زیره سیاه و کورعلف مار اعلام کرد و اظهار داشت: سایر گیاهان دارویی هم درمنه، پونه، قیچ، اسپند، بنه، هندوانه ابوجهل، افدرا، گون کتیرایی، وشق (وشا)، مریم گلی، زرشک، سریش ایرانی، آنغوزه، ریواس و آویشن شیرازی است.

به گفته باقری، منابع طبیعی سرمایه ملی است که باید با افزایش شناخت مردم نسبت به آن و تعامل بیشتر مسئولان بر حفظ و احیای منابع طبیعی اقدام کرد.

عرصه‌های منابع طبیعی مهریز ۶۰۰ هزار هکتار وسعت دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

‏ ۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر