دستگیری 4 مدیر گروه‌های تلگرامی به دلیل انتشار مطالب غیراخلاقی


دستگیری 4 مدیر گروه‌های تلگرامی به دلیل انتشار مطالب غیراخلاقی

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی، از انهدام یک گروه منتشرکننده مطالب غیراخلاقی در فضای مجازی در این استان خبر داد.

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی، از انهدام یک گروه منتشرکننده مطالب غیراخلاقی در فضای مجازی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرگرد یوسف شاکری از انهدام یک گروه منتشرکننده مطالب غیراخلاقی در فضای مجازی در استان خراسان شمالی خبر داد، اظهار کرد: اعضای این گروه در مدت فعالیت خود ۲۰۰ نفر عضو فعال جذب کرده بودند که این افراد نوجوانان و جوان‌های هم سن و سال‌شان را هدف قرار داده بودند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتای استان پس از مشاهده مطالب غیراخلاقی منتشر شده در این گروه، عملیات شناسایی خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از گذشت مدتی از آغاز عملیات، مأموران موفق به شناسایی هر ۴ مدیر گروه شدند و پس از تهیه و جمع‌آوری مدارک لازم با هماهنگی مقام قضایی، متهمین را در شهرستان اسفراین دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: متهمان طی بازجویی‌های انجام‌شده هرچند در ابتدا اتهامش را انکار می‌کردند، اما با مشاهده مدارک و مستندات مربوطه به بزه انتسابی اعتراف کردند.

سرگرد شاکری همچنین تصریح کرد: این افراد مطالب غیراخلاقی را در این گروه بارگذاری می‌کردند و به‌وسیله سایر اعضا در گروه‌ها و کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام بازنشر می‌دادند.

وی تصریح کرد: این‌گونه افراد می‌توانند عده زیادی از هم سن و سال‌هایشان را در فضای مجازی متوجه این صفحه غیراخلاقی کنند و با توجه به افزایش نگران‌کننده انتشار مطالب و تصاویر غیراخلاقی، جوانان و نوجوانان را در معرض آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی قرار دارند؛ بنابراین والدین نباید از نظارت بر چگونگی استفاده فرزندانشان از این فضا غفلت کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، کلاهبرداری و یا محتوای مجرمانه بلافاصله آن را از طریق بخش ارتباطات مردمی در وب‌سایت پلیس فتای به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام