10 هزار قلم داروی قاچاق در مرز دوغارون تایباد کشف شد


10 هزار قلم داروی قاچاق در مرز دوغارون تایباد کشف شد

مشهد- ایرنا- 10 هزار و 342 قلم انواع داروی قاچاق و کمیاب توسط نیروهای گمرک مستقر در مرز دوغارون در حین خروج از کشور کشف و ضبط شد.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد روز پنج شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این اقلام دارویی طی ۱۰ روز گذشته در حین خروج از مرز دوغارون به سمت افغانستان توسط مأموران گمرک حین کنترل با استفاده از بازرسی فیزیکی و ایکس ری کامیونی کشف و ضبط شد.
محمد کوه گرد افزود: اقلام کشف شده از بازارهای استان‌های سراسر کشور تهیه و در داخل محموله های باری صادراتی و مسافری جاسازی شده بود.

وی ادامه داد: داروهای کشف شده از نوع داروهای یارانه‌ای است و ارزش آن بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است.
مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: چند متهم ایرانی و افغانستانی در این ارتباط دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

کوه گرد همچنین از کشف یکی از بزرگترین محموله های داروی قاچاق طی ماه کنونی در این معبر رسمی خبر داد و افزود: این محموله در اتوبوسی که از مشهد به مقصد شهر هرات در کشور افغانستان در حرکت بود جاسازی شده بود که به لحاظ ریالی یکی از بزرگترین پرونده های قضایی امسال است.

وی ادامه داد: داروهای کشف شده از نوع داروهایی است که برای بیماران پیوند اعضا و جهت بهبود اندامهای پیوند خورده استفاده می شود.
او اضافه کرد: یک متهم افغانستانی در این ارتباط دستگیر، اتوبوس توقیف و پرونده قضائی تشکیل و متهم راهی مرجع قضائی شد.

تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان