یک سوم مدارس استعدادهای درخشان کشور در مناطق محروم قرار دارند


یک سوم مدارس استعدادهای درخشان کشور در مناطق محروم قرار دارند

سبزوار- ایرنا- 670 مدرسه استعدادهای درخشان در کشور وجود دارد که حدود یک سوم این مدارس در مناطق محروم قرار دارند و در صورت داشتن ظرفیت دانش آموزی می توان این مدارس را توسعه داد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان روز پنجشنبه در دیدار با مدیران مدارس استعدادهای درخشان شهر سبزوار با بیان این مطلب گفت: هم اینک ۱۱۴ هزار دانش آموز در این ۶۷۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
فاطمه مهاجرانی با اشاره به توسعه مدارس استعدادهای درخشان در مناطق محروم افزود: در این مناطق چنانچه ظرفیت دانش آموزی پایه ششم به حدود یک و نیم درصد برسد که امکان تشکیل سه کلاس فراهم شود این مدارس راه اندازی می شود.
وی با اشاره به طرح شهاب گفت: این طرح با هدف شناسایی استعداد های برتر از سال ۸۹ آغاز و در سال ۹۲ اجرایی شد که تا مهر ۹۸ همه دانش آموزان پایه چهارم کشور را در بر می گیرد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه به مدارس استعدادهای درخشان سرانه داده نمی شود گفت: شهریه این مدارس بر طبق مصوبه هیات امنا حدود نصف یا یک سوم شهریه مصوبه مدارس غیر دولتی است.
مهاجرانی افزود: با تاکید مقام معظم رهبری، مدارس استعدادهای درخشان در ردیف مدارسی است که به صورت ویژه در مورد آنها برنامه ریزی می شود تا ذیل سند تحول بنیادین، برنامه های متنوع سمپاد مهارتی و فراگیر، خانه علوم پایه و حوزه های دیپلماسی علمی در این مراکز محقق شود.
وی اضافه کرد: با هماهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته طرحهای سمپاد فراگیر در علوم انسانی، سمپاد مهارتی و خانه علوم پایه در سبزوار اجرا می شود.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی