سهم شرکت‌های دانش بنیان در صنعتی سازی باید افزایش یابد  


سهم  شرکت‌های دانش بنیان در صنعتی سازی باید افزایش یابد  

اردبیل-ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید سهم خود در صنعتی‌سازی کشور را افزایش داده و سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهند.

عباس تابش روز پنجشنبه در همایش روز صنعت و معدن در سالن همایش اتاق بازرگانی اردبیل افزود: صنعتی‌شدن و صنعتی‌سازی در دولت تدبیر و امید با هدف رقابت در بازار صنایع در دستور کار قرار گرفته و باید مدیران اهتمام جدی در این باره داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای گام نهادن در این مسیر استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و توان جوانان ایرانی بسیار مؤثر است.

معاون وزیر صنعت و معدن بابیان اینکه صنعتی‌شدن با صنعت‌دارشدن متفاوت است، افزود: برای رسیدن به یک کشور صنعتی باید از تمام توان و ظرفیت کشور بخوبی استفاده کرد، صنعتی‌سازی کشور تنها متکی به احداث کارخانه نیست بلکه باید با سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

تابش بیان کرد: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در این شرایط کارساز بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد و تمامی واحدهای صنعتی مکلف هستند تا نیاز خارجی خود را در بخش قطعات در گام نخست، به اطلاع شرکت‌های دانش بنیان برسانند.

وی بر لزوم تبدیل شرایط تحریم و تهدید به فرصت برای کشور تأکید کرد و گفت: نباید بدلیل نبود سرمایه در گردش و سرمایه ایجادی، ظرفیت خالی در صنایع داشته باشیم، ضمن اینکه بایستی امروز با اندیشه ورزی مرزهای تهدید را درنوردیم.

او بیان کرد: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در گردشگری، صنعت و کشاورزی است و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان را به سمت صنعتی‌شدن سوق دهند.

در این جلسه از تولید کنندگان و صنعتگران نمونه استان اردبیل تجلیل شد.

۷۱۱۰/‏۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد