خلخال رتبه 13 کشوری را در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون کسب کرد


خلخال رتبه 13 کشوری را در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون کسب کرد

اردبیل _ایرنا _ شهرستان خلخال در اجرای طرح بسیج ملی کاهش و کنترل فشارخون در سطح کشور رتبه 13 را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، دکتر ابولفضل باقری رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: در حالی که هدف‌گذاری طرح برای دستیابی به مشارکت ۵۰ درصدی افراد بالای ۳۰ سال بود ولی با آغاز مرحله دوم اجرای این طرح ۹۷.۵ درصد از جمعیت مشمول در طرح بسیج ملی غربالگری و کنترل فشار خون مشارکت کردند.

وی اظهار کرد: این امر موجب شد تا دانشکده علوم پزشکی خلخال موفق به کسب رتبه ۱۳ در اجرای موفق این طرح در بین ۶۳ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور شود.

وی با تقدیر از مشارکت حداکثری مردم شهرستان در این طرح ملی افزود: اجرای مرحله دوم این طرح با بکارگیری ۲۰۰ نفر در ۱۱ ایستگاه ثابت و سیار در یک ماه انجام و نتایج طرح پس از انجام مرحله سوم طرح در وزارت بهداشت و درمان باطلاع مردم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح ۴۴ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال شهرستان مشارکت داشته‌اند و با توجه به هدف‌گذاری طرح برای دستیابی به ۵۰ درصد از جمعیت مشمول طرح اظهار کرد: دستیابی به مشارکت ۹۷.۵ درصدی افراد در این طرح بیانگر جواب مثبت شهروندان به طرح‌های حوزه سلامت است.

در این جلسه ایرج اعتبار معاون دانشکده علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت خلخال نیز نسبت به افزایش آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در این شهرستان هشدار داد وگفت: تاکنون ۱۲ مورد ابتلا به این بیماری در خلخال گزارش شده است.

وی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی اداره دامپزشکی شهرستان و از بین بردن منابع بیماری‌های مشترک انسان و دام اظهار کرد: با وجود درمان رایگان بیماری تب مالت راهکارهای پیشگیرانه از ابتلا به این نوع بیماری از جمله کشتار دام‌های آلوده بهترین راه‌کار مقابله با آن و پیشگیری از افزایش تعداد بیماران است.

او اظهار کرد: علی‌رغم اینکه گزارشی از ابتلا به بیماری کشنده تب کریمه کنکو در این شهرستان نشده ولی با توجه به مواردی از ابتلا به این بیماری در مناطق شمالی استان و همچنین ۶۰ مورد ابتلا به آن در سطح سیستان و بلوچستان، گیلان و اردبیل، دانشکده علوم پزشکی خلخال موارد گزش کنه انسانی را سریعاً مورد مراقبت‌های درمانی قرار می دهد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو