3 ماه پس از سیل در شهرستان اردل; وعده مسئولان به کجا می‌رسد؟


3 ماه پس از سیل در شهرستان اردل; وعده مسئولان به کجا می‌رسد؟

رکنا: 3 ماه پس از سیل در شهرستان اردل بلاخره پای مسئولان به آبسرده شهرستان اردل باز شد تا جلسه مدیریت بحران تشکیل دهند و حالا باید دعید وعده مسئولان به کجا می‌رسد.

اوایل سال جاری بود که بارش‌های سیل آسا کشور را فراگرفت و استان چهارمحال و بختیاری از این امر مستثنی نبود و سیل خسارت‌هایی را در شهرستان‌های استان به بار آورد. حالا با گذشت حدود 3 ماه از زمان سیل پای مسئولان به روستای آبسرده از توابع شهرستان اردل باز شد تا با تشکیل مدیریت بحران خسارت‌های سیل را برآورد و تدبیری برای این موضوع بیندیشند.

حاج علی کیانی مدیر شرکت تعاونی 306 پرورش ماهی غزل آلای آبسرده اردل در گفت وگو با تسنیم اظهارداشت: این مزرعه تقریبا جزء اولین مزارع پرورش ماهی در استان می‌باشد که در 2 فاز بزرگ طراحی و در سال 74 تاسیس شد که فاز اول این مزرعه در حال تکثیر 15 میلیون بچه ماهی است.

وی افزود: فاز 2 مزرعه پرورشی ماهی با ظرفیت 340 تن تولید ماهی به طور رسمی در حال فعالیت است که تولیدات مزرعه علاوه بر استان خودمان به استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان صادر می‌شود.

کیانی ادامه داد: در مجموع در این مزرعه 25 کارگر مشغول به کار است اما به دلیل بارش‌هایی که اوایل سال داشتیم باعث دبی چشمه‌ها و قنات‌ها و آبزاشدن زمین و به علت فرو نشست و رانش زمین تخریب شد.

وی با بیان اینکه ادامه داد: تخریب این مزرعه سبب متوقف شدن تولید 240 تن ماهی و بیکار شدن کارگران شده و بالغ بر30 میلیارد تومان خسارت در این مزرعه پرورش ماهی شده است.

پرویز منصوری مدیر شیلات چهارمحال و بختیاری گفت: استان ما قطب پرورش ماهی قزل‌آلای سردآبی کشور می‌باشد و مجموعا در استان حدود 450 مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که تعداد149 تا از این مزارع در شهرستان اردل است و با این تعداد مزارع رتبه اول تولید ماهی استان را به خودش اختصاص داده است.

وی بیان کرد: سال گذشته 20500تن ماهی در استان تولید شد که از این میزان تولید، 8200 تن آن مربوط به شهرستان اردل می‌باشد و هزار تن آن پرورش ماهی در قفس بوده است.

مدیر شیلات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زیر ساخت‌های مزارع و مجتمع‌ها از اعتبارات استانی به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، ادامه داد: تسهیلات هم به صورت ایجادی و هم سرمایه در گردش و هم جهت خرید تجهیزات و مکانیزه کردن مزارع با تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

حسینعلی سلطانی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نظارت بر مزارع پرورش ماهی گفت: سلامت و بهداشت در هنگام عرضه ماهی توسط شیلات‌داران به صورت کامل انجام می‌شود..

امین طهماسبی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردل در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: امسال سامانه الکترونیکی سجاد برای ثبت و پرداخت خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی ایجاد شده و با توجه به اینکه حجم خسارت‌ها زیاد بود به همین دلیل روند بررسی و تایید خسارات با کندی انجام گرفت اما تا یک ماه آینده در قالب همان سامانه سجاد خسارت‌ها پرداخت می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید