با قصاص نجفی، نه آن مرحومه زنده و نه خونی پاک می‌شود!/ آقای روحانی! اول خودتان ژاپنی شوید!


با قصاص نجفی، نه آن مرحومه زنده و نه خونی پاک می‌شود!/ آقای روحانی! اول خودتان ژاپنی شوید!

جستار در شبکه‌های اجتماعی پاسخ‌های درخوری را پیش روی ما می‌گذارد که جوهر آن یک جمله بیشتر نیست: آیا مسئولین ایرانی مثل مسئولین ژاپنی عمل می‌کنند که ما (مردم) بتوانیم مثل ژاپنی‌ها رفتار کنیم؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

آقای روحانی! اول خودتان ژاپنی شوید!

روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی با عنوان «اول خودتان ژاپنی شوید» نوشت: «حسن روحانی، رئیس جمهور در جریان سفر به استان خراسان شمالی گفت:"ژاپنی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم گفتند باید روزی ۸ ساعت با پول و ۵ ساعت مجانی کار کنیم."...این سخن رئیس جمهوری بسیاری را تا مرز عصبانیت برد چرا که معتقد بودند رئیس دولت قیاس مع الفارق کرده است. هرچقدر هم که مشاورآشنای رئیس، از باب ماستمالی وماله کشی وارد داستان شد مثل همیشه شرایط را بهتر که نکرد وخیم‌اش هم نمود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اما براستی چرا مقایسه ایران و ژاپن بسیاری را برآشفته می‌کند؟ جستار در شبکه‌های اجتماعی پاسخ‌های درخوری را پیش روی ما می‌گذارد که جوهر آن یک جمله بیشتر نیست:"آیا مسئولین ایرانی مثل مسئولین ژاپنی عمل می‌کنند که ما (مردم) بتوانیم مثل ژاپنی‌ها رفتار کنیم؟"حرف پر بیراهی نیست».

آفتاب یزد در ادامه نوشت: «تصور کنید یک مسئول ژاپنی با تصمیم خود باعث شود ارزش پول ملی این کشور قدری دچار لغزش شود که قطعاً با یک عذرخواهی ژاپنی و خم شدن مقابل دوربین و مردم ماجرا ختم به خیر نخواهد شد. ضمناً آنجا اینگونه نیست طرف استعفا دهد ارتقای رتبه پیدا کند. همین چند ماه پیش شهر را سیل برده بود و استاندار در سرزمین فرنگ پاستا بر بدن می‌زد که عزل شد. خب بعد از عزل چه شد؟ هیچ! معاون شهردار تهران شد! به همین زیبایی! یعنی قطعاً اکنون شرایط بهتری دارد و حقوق بالاتری نیز به جیب مبارک خود می‌زند. یا فی المثل یکی از بانیان اصلی تلاطم‌های ارزی از سمت خود کنار رفت اما الان کجاست؟ اینم در حال حاضردر یک دفتر شیک و با کلاس در پاستور در حال مشاوره اقتصادی به رئیس جمهور است!...به‌راستی خودتان چقدر ژاپنی بودید که ما باشیم؟ مدیری که ساعت ۹ صبح از منزل ویلایی خود بیرون می‌زند و تا برسد محل کار، زمان نهار است و بعد هم هنگام استخر و ماساژ چرا توقع دارد مردم علاوه بر ۸ ساعت کار ۵ ساعت هم مجانی عرق بریزند؟!».

با قصاص نجفی، نه آن مرحومه زنده و نه خونی پاک می‌شود!/ آقای روحانی! اول خودتان ژاپنی شوید!

فعالین اصلاح طلب بارها از کم‌تحرکی روحانی ابراز گلایه کرده‌اند. چندی پیش «عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات گفته بود: «روحانی در مقایسه با همه رؤسای جمهور پیشین، برای دولت وقت نمی‌گذارد. می‌گویند او از ساعت ۹: ۳۰ صبح تا ۱۹ سر کار است...ناطق‌نوری در همین زمینه به روحانی اعتراض کرده و گفته: من که الان فقط یک حوزه علمیه در لواسان دارم از ساعت ۶:۳۰ صبح آنجا حاضر می‌شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزرای‌تان گوش کنید».

با قصاص نجفی، نه آن مرحومه زنده و نه خونی پاک می‌شود!

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده لیست امید در مجلس- در یادداشتی با عنوان «مردم پیش از دادگاه حکم صادر می‌کنند» نوشت: «پرداخت نامناسب به پرونده دکتر نجفی در همان روزهای ابتدایی توسط صداوسیما تب‌وتاب این داستان را در میان مردم بسیار زیاد کرد. دامن زدن بیش از اندازه رسانه‌ها و مطبوعات هم به این مساله زمینه را برای تسویه‌حساب‌های سیاسی افراد آماده کرد، برخی هم این ماجرا را محلی برای تخلیه هیجانات خود دیدند و از این پرونده در ابتدای راه سوءبرداشت کردند. واقعیت این است که قتلی رخ داده است، آن هم قتلی در قاموس زندگی زناشویی».

اعتماد در ادامه نوشت: «نباید از وضعیت فعلی جامعه هم مغفول ماند. تورم بالای ۳۵ درصد و کاهش قدرت خرید مردم و حتی طبیعت و گرمای شدید این روزها می‌توانند دست به دست دهند و باعث بروز هیجانات و واکنش‌های عصبی مردم شوند و این پیشداوری‌ها چندان خوشایند نیست، زیرا با نگاه یک‌جانبه تمام زحمات و خدمات یک انسان را نادیده می‌گیرد. باید تاکید کرد الفاظی که دادگاه به کار می‌برد، بسیار محترمانه‌تر از الفاظی است که خارج از دادگاه و در فضای مجازی دست به دست می‌شود ...وظیفه ما دعوت دیگران به صلح و سازش است و با قصاص نه آن مرحومه زنده و نه خونی پاک می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب که مدیرمسئولش رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز هست، با توهین به مردم، آن‌ها را افرادی عقده‌ای نامیده که ناراحتی خود از تورم و گرمای هوا را سرِ نجفی خالی می‌کنند!

با قصاص نجفی، نه آن مرحومه زنده و نه خونی پاک می‌شود!/ آقای روحانی! اول خودتان ژاپنی شوید!

اصلاح طلبان به رفتار قبیله‌ای مشهور هستند. چندی پیش «فائزه هاشمی» با افشاگری از رفتار اصلاح طلبان گفته بود: «در نهادهای در اختیار اصلاح طلبان تقریباً منافع قومی و قبیله‌ای و باندی و حزبی و جناحی و خانوادگی به منافع ملی و حقوق مردم می‌چربد».

«محمد علی نجفی» شهردار اسبق اصلاح طلب تهران، با سلاح غیرمجاز همسر دوم خود را به قتل رسانده است. این اقدام جنایتکارانه، افکار عمومی را نیز جریحه دار کرده است.

اصلاح طلبان در هفته‌های اخیر با بی اخلاقی، اتهامات مختلفی را به مقتول وارد کردند. نکته قابل توجه اینجاست که اعتراف نجفی در جلسه دوم دادگاه مبنی بر اینکه «مقتول نه مهدورالدم بوده و نه پرستو» توسط رسانه‌های اصلاح طلب سانسور شد.

طیف اصلاح طلب به طرق مختلف در پی تطهیر قاتل و اتهام زنی به مقتول و توهین به مردم ایران است.

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته رسانه‌های خبری گزارش قابل تأملی را منتشر کردند. براساس این گزارش، هم حزبی‌های محمدعلی نجفی و بزرگان اصلاحات با محوریت «محمد خاتمی» به صورت تشکیلاتی و با استفاده ازپتانسیل مهره‌های استانی اصلاح طلب دور جدیدی از فعالیت‌ها را جهت اخذ رضایت از خانواده مرحومه میترا استاد آغاز کرده‌اند.

براساس این خبر، اصلاح طلبان در پی آن هستند تا با پایمال کردن خون مقتول و سرپوش گذاشتن بر جنایت نجفی شهردار اسبق تهران با واگذاری یک واحد آپارتمان به ارزش تقریبی ۸ میلیارد تومان به اولیا دم (به فرزند میترا استاد) از آنها اخذ رضایت نموده و پرونده این جنایت را مختومه کنند.

ارگان دولت: سریال گاندو و دولت ترامپ، دو لبه یک قیچی هستند!

روزنامه ایران در یادداشتی با عنوان «محور گاندو- پمپئو علیه دیپلماسی کم هزینه ظریف» به قلم «مهدی ذاکریان» نوشت: «وزیر امور خارجه ایران از ابتدای آغاز مسئولیت خود سعی کرد بر پایه مبانی علمی، حرفه‌ای و تخصصی دانش روابط بین‌الملل عمل کند. بهره‌گیری صحیح از نظریات روابط بین‌الملل، فهم درست از مکاتب روابط بین‌الملل و همچنین مفهوم سازی صحیح از مصادیق مناسبات جهانی و ارائه آنها به جامعه بین‌المللی یکی از کارهای خاصی بود که آقای ظریف در طول شش سال گذشته از خود نشان داد و این فعالیت حرفه‌ای و دیپلماتیک سبب‌ساز آن شد ایران در نظام بین‌الملل به عنوان یک کشور مقبول و اثرگذار شناخته شود».

ارگان دولت در ادامه نوشت: «تیم دیپلماسی ایران به رهبری ظریف با اقدامات مخرب دو جبهه مخالف داخلی و خارجی روبه‌رو شد. گروهی در داخل با پیگیری برخی از برنامه‌ها سعی کردند در راستای پیشرفت کشور و نظام موانعی ایجاد کنند که مصداق عملی آن تهیه سریالی به نام "گاندو" بود که رسانه ملی پخش کرد...جبهه دومی که در خارج از کشور از دو روز پیش در کنار اقدامات تخریبی جریان‌های داخلی کشور فعال شده است، جبهه پمپئو است...محور گاندو- پمپئو تلاش می‌کند، این دیپلماسی کم هزینه را تخریب کند و کشور را به پیگیری یک سیاست پرهزینه برای ملت و نظام جمهوری اسلامی وادار کند. به عبارت دیگر پیوند سعودی- اسرائیل- امریکا و مخالفان داخلی نظام جمهوری اسلامی به پیگیری این سیاست پرهزینه برای ایران مستحکم‌تر از گذشته به کار خود ادامه می‌دهد».

با قصاص نجفی، نه آن مرحومه زنده و نه خونی پاک می‌شود!/ آقای روحانی! اول خودتان ژاپنی شوید!

برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در طول مذاکرات هسته‌ای و سپس بعد از امضای برجام، به انتقادات فنی و کارشناسی صاحبنظران با تندی پاسخ داده و با امتناع از پاسخ کارشناسی، منتقدان را به جهنم حواله داده و به آنها برچسبِ همصدایی با آمریکا و اسرائیل می‌زدند.

دولتمردان در موضوع FATF نیز هیچگاه پاسخ فنی و کارشناسی ارائه نداده و بدون هیچ مستندی، منتقدان را به پولشویی و همصدایی با ترامپ و نتانیاهو متهم کردند.

نکته قابل توجه اینجاست که مقامات رژیم صهیونیستی بارها از برجام حمایت کرده و دولت ترامپ نیز از نپیوستن ایران به FATF عصبانی شد.

حال ارگان دولت، سریال ایرانی پرمخاطب و محبوب گاندو را با وزیر خارجه دولت ترامپ در یک کفه ترازو قرار داده و مدعی شده است که این دو، یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند.

آقای روحانی در سال ۹۲ گفته بود که «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان» اما متاسفانه دولت روحانی به هیچ عنوان با منتقدان برخورد شایسته‌ای نداشته است.

برخلاف ادعای ارگان دولت، دیپلماسی آقای ظریف، برای کشور بسیار پرهزینه بوده است. یک مثال روشن این است که علیرغم وعده‌های فراوان در برجام، هم در صنعت هسته‌ای بتن ریخته شد و هم سفره مردم کوچک شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید