دستگیری حفاران غیرمجاز در ساوه


دستگیری حفاران غیرمجاز در ساوه

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از دستگیری یک باند حفاری غیرمجاز در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد و گفت: اعضای این باند با پیشنهاد مشارکت در فروش یک دفینه مربوط به دوره هخامنشیان، قصد تطمیع ماموران پلیس را داشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پلیس، سرهنگ پرویز اسدی در اینباره گفت:‌ ماموران پاسگاه انتظامی "یل آباد" شهرستان، چندی پیش در جریان یک مورد حفاری غیرمجاز توسط اعضای یک باند در اطراف یکی از روستاهای شهرستان قرار گرفتند و بلافاصله برنامه ریزی عملیاتی پلیس در این خصوص آغاز شد.

وی افزود: اعضای این باند در نخستین مرحله از اقدام مجرمانه خود با مراجعه به ماموران انتظامی قصد تطمیع آنها و جلب همکاری شان در این حفاری غیر مجاز را داشتند که موضوع از سوی پاسگاه انتظامی محل به سلسله مراتب فرماندهی گزارش شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در مراحل تحقیقات پلیس مشخص شد اعضای این باند قصد دارند که یک دفینه مربوط به دوره هخامنش را از مکانی مشخص بیرون آورده و به فروش برسانند که با برنامه ریزی عملیاتی صورت گرفته؛ زمانی که حفاران غیرمجاز در حال حفر این محل بودند، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ اسدی افزود: در این عملیات 4 حفار غیرمجاز دستگیر و ادوات و تجهیزات تخصصی مربوط به حفاری اماکن باستانی از آنها کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با بیان ادامه داشتن تحقیقات پلیس در این پرونده خاطر نشان کرد: دستگیرشدگان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی