رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، گفت: استان لرستان، رتبه اول مجارت کشور را دارا است.

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، علی هادی چگنی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: رتبه اول مهاجرت در کشور متعلق به لرستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، گفت: نرخ خالص سالیانه مهاجرت استان لرستان 12 درصد است که همین امر، این استان را مهاجر فرست ترین استان کشور کرده است.

وی، تصریح کرد: مشکل آب و عدم تخصیص حقابه لرستان، اصلی ترین چالش استان است که عزم وزارت نیرو را می طلبد، علی ایحال با توجه به پیگیری های صورت گرفته، وزیر نیرو متقاعد شده تا در این خصوص تجدید نظر کرده و تخصیص بیشتری برای لرستان در نظر بگیرد.

چگنی، ادامه داد: این موضوع از دلایل اصلی مهاجرت و حاشیه نشینی مردم لرستان است چراکه مصلحت اندیشی برای مردم استان خوزستان باعث شده تا حقابه لازم به لرستان تخصیص داده نشود، این در حالی است که سیل در پایین لرستان، نتیجه همین مصلحت اندیشی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، تشریح کرد: متوسط درآمد سرانه کشور و لرستان به ترتیب 13 و 8 میلیون تومان بوده که نشان دهنده مشکلات اقتصادی مردم است.

او خواستار تخصیص 22 میلیارد تومان باقیمانده اعتبار آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک شد و گفت: تکمیل طرح های راه آهن و تامین زیرساخت ها، از خواسته های اصلی استان لرستان است که امیدواریم به آن جامه عمل پوشیده شود.

سیل لرستان 10 هزار میلیارد تومان خسارت در پی داشت

علی هادی چگنی، گفت: سیل لرستان 10 هزار میلیارد تومان خسارت در بر داشت. اقدامات انجام شده موقتی است که باید تثبیت آن تا قبل از آغاز فصل بارش ها انجام شود، لذا تاکنون 65 درصد سهم جبران خسارت‌های سیل تخصیص داده شده که امیدواریم مابقی آن نیز تخصیص یابد.