کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی با مشارکت گسترده مردم و مسئولان برگزار شود


کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی  با مشارکت گسترده مردم و مسئولان برگزار شود

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و 6 هزار و 200 شهید این استان باید با مشارکت گسترده و تاثیرگذار آحاد مردم و مسئولان برگزار شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنجشنبه در شورای سیاستگذاری برگزاری کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و دیگر اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان باید در کیفیت بخشی به برنامه های این کنگره که امسال در اراک برگزار می شود همکاری جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: این کنگره آبروی رزمندگان، شهدا، جانبازان و خانواده های معظم شهدا و محور اتحاد و همدلی مردم و مسئولان است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: انتظارات از این استان به لحاظ زادگاه امام خمینی (ره) و همچنین نقش آفرینی رزمندگان در عملیات های مختلف در گسترش ارزش های ناب انقلاب اسلامی بیشتر است و آحاد مردم باید با حضور در این کنگره یک بار دیگر با آرمان های مقدس امام راحل، شهدا، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنند.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: رسانه های ملی و محلی نیز باید در انعکاس اجلاسیه های کنگره و در برگزاری کنگره اصلی قدرتمند وارد شوند تا یک بار دیگر عشق به آرمان های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شود.

وی اظهار داشت: برگزاری کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی باید با برنامه های فرهنگی از قبیل انتشار کتاب و مقاله و همچنین اعطای بسته های حمایتی به اقشار ضعیف جامعه به نام شهدا گره بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران از بدو شکل گیری نهضت تا کنون مورد هجمه های مختلف دشمنان قرار گرفته و تنها عاملی که باعث خنثی سازی توطئه های دشمنان شده پشتیبانی ملت و فرهنگ ایثار و شهادت بوده است و این فرهنگ مقدس باید برای اعتلای نظام اسلامی صیانت شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: برنامه ریزی اجرای کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان از ۴ سال گذشته آغاز شد و از یک سال و نیم پیش نیز شورای سیاستگذاری و ستاد کنگره تشکیل شد.

سردار «محسن کریمی» افزود: این کنگره با ۶ کارگروه و هفت اجلاسیه کار خود را آغاز کرد اما، پس از مدتی با ۱۲ کارگروه و ۱۳ اجلاسیه کار خود را توسعه داد و در برگزاری آن تلاش می شود تا از تمام ظرفیت های مرذدمی و اجتماعی به خوبی استفاده شود.

وی بیان کرد: تا کنون چهار اجلاسیه کنگره برگزار شده و بقیه نیز تا مهرماه امسال برگزار و کنگره اصلی نیز دهم مهرماه سال جاری در محل مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: کمیته های اجلاسیه، نظارت و بازرسی، طرح و برنامه، پشتیبانی، امنیت و حفاظت، عمران، اقشار و مردمی، علمی و پژوهشی، ورزشی، نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس، اجلاس بانوان، اجلاس فرهنگیان، اجلاس ایثارگران، فرهنگی هنری و فضاسازی، روابط عمومی و رسانه برای برگزاری هرچه باشکوهتر این کنگره تشکیل شده است.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟