سهم ایران از نیروی کار خلاق ناچیز است


سهم ایران از نیروی کار خلاق ناچیز است

اراک - ایرنا- معاون مدیر کل اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیروی کار خلاق شاکله اقتصاد پویا و هدفمند است و 30 میلیون نیروی انسانی خلاق در اقتصاد دنیا نقش پذیری دارند که سهم ایران در این بخش ناچیز است.

«سامه ابتهاج» روز پنجشنبه حاشیه کارگاه آموزشی تجاری سازی و توسعه اکوسیستم صنایع خلاق استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: برنامه های هدفمند برای بهبود سهم ایران از نیروی کار خلاق باید با کمک همه دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد توسعه یابد.
وی اظهارداشت: باید سهم صنایع خلاق در تولید نا خالص ملی افزایش یابد.
مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: شبکه سازی، تقویت توسعه اکوسیستم خلاق، تقویت و تشکیل شرکت های کوچک و متوسط، بهبود فرآیند تعاونی های خلاق و توجه به سازمان های مردم نهاد را از جمله راهکار توسعه اقتصاد خلاق است.
ابتهاج افزود: یکی از شاخه های مهم در اقتصاد که کشور ایران در آن حرکت کندی داشته حوزه گردشگری است و بزرگترین اتفاق برای یک گردشگر لذت بردن از داشته های محیطی و معنوی هر جامعه محسوب می شود که این مهم با توجه به شرایط کشور ما قابل برنامه ریزی و توسعه است.
وی اظهارداشت: ایران در صنعت گردشگری نیازمند توسعه زیرساختی است تا بتواند از این محل ارز آوری مطلوب داشته باشد.
معاون مدیر کل اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحقیقات بازار در ایران باید به صورت هدفمند توسعه یابد تا گردشگر برای سفر به شهرها ترغیب شود.
وی اظهار داشت: سه دشت شامل فراهان، گرگان و مغان از نظر طبقه انسانی خلاق و حاصل خیزی شرایط اقلیمی مزایای متعددی دارند اما تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است.
این پژوهشگر صنایع خلاق گفت: در حوزه گردشگری طبقه انسانی خلاق نباید بی برنامه، ناامید و سرخورده باشد بلکه می توان با هم افزایی، توانمندسازی و افق دید تعریف شده کاستی های موجود را به سرعت رفع کرد.
ابتهاج افزود: پارک علم و فناوری بهترین بستری است که با گردآوری همه نیازها می تواند به توسعه صنایع خلاق کمک کند و سکوی پرش برای توسعه صنایع خلاق به ویزه در حوزه گردشگری باشد.
مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز گفت: سمینار معرفی راهکارهای حمایت از شکل گیری و توسعه کسب و کار صنایع خلاق به مدت ۲ روز در اراک برگزار شده است.
«مجید شمسی» افزود: ۶۰ نفر از صاحبان کسب و کار نوپا استان در حوزه صنایع خلاق، هنرمندان صنایع دستی و فعالان صنایع گردشگری شرکت و گواهینامه این دوره را دریافت می کنند.
وی یادآور شد: تجاری سازی و توسعه اکوسیستم صنایع خلاق، معرفی و آشنایی با صنایع خلاق هنرهای تلفیقی، تجاری سازی صنایع خلاق و هنرهای تلفیقی از سرفصل های آموزشی این کارگاه آموزشی است.

پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال ۱۳۸۱ بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه ۱۳۸۲، اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به ۷۶ شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنعت کشور بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.
۶۹۹۱/۶۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»