شهدای جنگ تحمیلی کشور ایران را به یک منجی در جهان تبدیل کرده اند


شهدای جنگ تحمیلی کشور ایران را به یک منجی در جهان تبدیل کرده اند

اراک - ایرنا - نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهدای جنگ تحمیلی به واسطه ایثار و فداکاری مثال زدنی به سمبل منجی در برابر ظلم و ستم استکبار تبدیل شده اند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «محسن اراکی» روز پنجشنبه در نشست شورای سیاستگذاری کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، افزود: ملت ایران پیام مهمی را با پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص بعد از جنگ تحمیلی به جهان مخابره کردند و تمام رفتارهای این ملت به خصوص در پشتیبانی از آرمان های انقلابی و اسلامی الگویی ماندگار است.

وی ادامه داد: ایثار و فداکاری شهدای جنگ تحمیلی تابلویی از یک ملت مقتدر، با اراده، ظلم ستیز و آزادیخواه را به نمایش گذاشته و این دستاورد ارزشمند باید در کنگره ها و یادواره های شهدا از سوی پیشکسوتان جنگ تحمیلی برای جوانان و نوجوانان تشریح و تبیین شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آنچه که امروز ملت ایران را به یک قدرت مطلق و با عظمت در منطقه و جهان تبدیل کرده آرمان ها و اهداف انقلابی است که به وسیله امام راحل در کشور نهادینه شد.

آیت الله اراکی افزود: برای ماندگاری و استقبال هر چه بیشتر مردم از کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان باید به نام شهدا در حوزه های اجتماعی از قبیل ایجاد اشتغال نیز وارد شد که برای این مهم باید آحاد مسئولان و دستگاه های اجرایی را به کار گرفت.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران نیز گفت: برگزاری کنگره های شهدا از ۱۰ سال پیش در کشور کلید خورده و تا سال ۱۴۰۰ نیز باید تمامی استان های کشور کنگره های شهدای استانی خود را برگزار کنند.

سردار «احمد حق طلب» افزود: علاوه بر کنگره های شهدای استان که در مراکز استان های برگزار می شود، کنگره های شهدای اقشار از قبیل دانش آموزی، دانشجویی و عشایری نیز برنامه ریزی شده که در تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: هر نوع چالش و مسایل اجتماعی در کشور با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و الگو برداری از جنگ تحمیلی قابل جبران است بنابراین از ظرفیت کنگره های شهدا باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت.

رئیس سازمان حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران بیان کرد: تا کنون ۲۵ کنگره شهدای استان برگزار شده و در نیمه دوم امسال کنگره شهدای استان مرکزی، هرمزگان، بوشهر و کنگره شهدای عشایری و کنگره ۹۲ هزار شهید بسیج با حضور مقام معظم رهبری در تهران برگزار می شود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام را قتدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403