رشته دوچرخه سواری در بعد همگانی توسعه می یابد


رشته دوچرخه سواری در بعد همگانی توسعه می یابد

قزوین – ایرنا – توسعه ورزش دوچرخه سواری در بعد همگانی از اولویت های فدراسیون بوده و اعتبار خوبی از سوی وزارت ورزش و جوانان در این زمینه تخصیص یافته است.

خسرو قمری روز پنجشنبه در مجمع انتخاباتی هیات دوچرخه سواری استان قزوین افزود: هر هیاتی که بتواند برنامه ها و طرح های بهتری را در این زمینه اجرا کند قطعاً از اعتبار و بودجه بیشتری برخوردار خواهد شد.

قمری اضافه کرد: آموزش مدرسان در سطح کشور از جمله ۳۰ مدرس در سطح استان قزوین در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان برای توسعه ورزش دوچرخه سواری در بعد همگانی گام های بلندی برداشت.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری افزود: منابع مالی خوبی نیز به این بخش تخصیص یافته که به زودی ابلاغ خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: نیازمند توجه جدی به بعد همگانی این رشته ورزشی هستیم که باید در این راستا با همکاری آموزش و پروش برای استعدادیابی و جذب نخبگان اقدام شود.

قمری افزود: از مجموعه هیات دوچرخه سواری استان می خواهیم در برگزاری لیگ های دوچرخه سواری استان اهتمام جدی داشته باشند چون از این طریق ورزشکاران و استعدادها به لیگ های بالاتر معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه رشته دوچرخه سواری برای فعالیت بانوان مشکلی ندارد، افزود: براساس سیاست های ورزش و جوانان لباس های بانوان در این رشته تایید شده و باید توسعه ورزش بانوان نیز در برنامه هیات های استانی قرار گیرد.

رییس فدراسیون اضافه کرد: البته باید فعالیت بانوان در چارچوب مسایل دینی و فرهنگی بوده و حضور و فعالیت آنها خدشه ای به مباحث دینی وارد نکند.

‌چهار پیست های بی ام ایکس دوچرخه سواری در کشور احداث می شوند

رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: نخستین این پیست ها در قزوین و سه پیست دیگر در تهران، اراک و قم احداث خواهند شد.

وی افزود: نامه نگاری ها و اقدامات لازم برای احداث این پیست ها صورت گرفته و به زودی اعتبار آنها تخصیص خواهد یافت.

قمری گفت: استان قزوین در ورزش کوهستان، بی ام ایکس و بخش جاده قهرمانان شایسته ای را به کشور معرفی کرده است و باید هم اینک توسعه رشته بی ام ایکس با توجه به استعدادهای استان در دستور کار قرار گرفته و همچنین از رشته های پیست و جاده نیز غفلت نشود.

وی افزود: با همکاری شهرداری های استان ها اقدامات خوبی برای توسعه ورزش دوچرخه سواری در بعد همگانی و برگزاری مسابقات بین المللی کوهستان صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: باید برگزاری مسابقات بین المللی کوهستان که با کمترین منابع مالی برگزار می شوند در برنامه کاری هیات دوچرخه سواری استان قزوین قرار داشته باشد.
وی گفت: در بعد حرفه ای نیز انتظار داریم باشگاه های خوبی از استان در بخش بانوان و آقایان فعال شده و ورزشکاران برتر آنها به لیگ های کشوری اعزام شوند.

قمری اضافه کرد: در حوزه آموزش هرکلاسی که با ۱۵ نفر در استان برگزار شود آماده هستیم داور و مربی مورد نیاز را به استان اعزام کنیم.

در پایان این مجمع حسن آصفی با ۱۵ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات دوچرخه سواری استان قزوین انتخاب شد.

۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو