والتری بوتاس: گرندپری بریتانیا روز شانس من نبود


فرمول یک ایران – والتری بوتاس که در گرندپری بریتانیا 2019 به مقام دوم رسید، بیان کرد که در این مسابقه بدشانس بوده است و همچنین نبرد اوایل مسابقه ی خود و لوییس همیلتون را نبردی سخت اما عادلانه دانست. بوتاس که مسابقه را از پول پوزیشن آغاز کرد، به خوبی توانست در برابر حملات همیلتون ایستادگی کند و اگر چه در برخی لحظات دو راننده بغل به بغل یکدیگر...

فرمول یک ایرانوالتری بوتاس که در گرندپری بریتانیا 2019 به مقام دوم رسید، بیان کرد که در این مسابقه بدشانس بوده است و همچنین نبرد اوایل مسابقه ی خود و لوییس همیلتون را نبردی سخت اما عادلانه دانست.

بوتاس که مسابقه را از پول پوزیشن آغاز کرد، به خوبی توانست در برابر حملات همیلتون ایستادگی کند و اگر چه در برخی لحظات دو راننده بغل به بغل یکدیگر رانندگی می کردند و همچین جایگاه آن ها نیز در مواقعی تغییر می کرد اما در نهایت بوتاس توانست رهبری مسابقه را حفظ کند.

بوتاس در دور شانزدهم مسابقه برای تعویض تایر های خود به منطقه سرویس مراجعه کرد اما در همین زمان لوییس همیلتون در پیست ماند و سپس در دور 20 به صورت تصادفی و شانسی خودروی ایمنی به پیست فراخوانده شد. این مورد به همیلتون اجازه داد تا بدون از دست دادن زمان پیت استاپ خود را انجام دهد و در نهایت جلوتر از بوتاس به پیست بازگردد. بوتاس گفت:

روز مسابقه احتمالا روز شانس من نبود اما کار دنیا این گونه است. لوییس مشخصا با حمایت های فراوانی که در سیلورستون داشت، خیلی خوب رانندگی کرد. نبرد خوبی در اوایل مسابقه داشتیم. واقعا از آن لذت بردم و این دلیل بودن ما در اینجاست، مسابقه ی سخت و منصفانه.

والتری بوتاس: گرندپری بریتانیا روز شانس من نبودوالتری بوتاس: گرندپری بریتانیا روز شانس من نبود والتری بوتاس و لوئیس همیلتون

بوتاس لبخند زنان در ادامه گفت که احتمالا فشار خون توتو ولف هنگام نبرد او و همیلتون در اوایل مسابقه بسیار بالا بوده و استرس زیادی داشته است:

مطمئنم که توتو (ولف) به اندازه ی من و لوییس از این نبرد لذت نبرده است. بعد از این که اولین پیت استاپ را انجام دادم، احساس کردم که فاصله ام با لوییس را تحت کنترل دارم و در حال کم کردن آن هستم. من منتظر پیت استاپ لوییس بودم که خودروی ایمنی به پیست آمد.

او در ادامه توضیح داد که تفاوت استراتژی او و لوییس به این دلیل بود که استراتژی دو پیت استاپ از قبل برای او تعیین شده بود و این که استفاده از تایر مدیوم در پیت استاپ اول اشتباه بود:

به دلیل استفاده دوباره از تایر مدیوم در پیت استاپ اول، دیگر قادر به تغییر استراتژی خودم نبودم و این بدین معنی بود که باید دوباره در اواخر مسابقه برای تعویض تایر به پیت می رفتم که این اشتباهی از طرف خودمان بود.

فکر می کردیم که استراتژی دو توقف سریع ترین و بهترین راه حل ممکن خواهد بود اما در حقیقت یک توقف نیز امکان پذیر بود. احساس می کنم که سرعتمان در مسابقه و همچنین تعیین خط خوب بود بنابراین رویه مثبتی داشتیم و همچنین برای تیم از این که توانستیم حداکثر امتیازات ممکن را بگیریم خوشحال هستم. فاصله ی ما با تیم های پشت سرمان شگفت انگیز است و از این نظر خیلی به خودمان افتخار می کنم. هنوز هم مشتاق و تشنه ی پیروزی هستم بنابراین منتظر مسابقه ی دو هفته بعد می مانم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج