سورتمه لنگرود


سورتمه لنگرود در منطقه گردشگری آبچالکی و لیلاکوه احداث شده و طول مسیر این سورتمه 1200 متر است. سورتمه لنگرود بر فراز قله و با و چشم انداز بسیار زیبا قرار گرفته است. منظره سورتمه لنگرود از بالا به شهرهای لنگرود، املش، رودسر، رحیم آباد، شلمان و چمخاله مشرف است. عملیات احداث سورتمه لنگرود از […] نوشته سورتمه لنگرود اولین بار در جامع ترین پایگاه...

سورتمه لنگرود در منطقه گردشگری آبچالکی و لیلاکوه احداث شده و طول مسیر این سورتمه ۱۲۰۰ متر است. سورتمه لنگرود بر فراز قله و با و چشم انداز بسیار زیبا قرار گرفته است. منظره سورتمه لنگرود از بالا به شهرهای لنگرود، املش، رودسر، رحیم آباد، شلمان و چمخاله مشرف است. عملیات احداث سورتمه لنگرود از ۸ سال پیش آغاز اما به دلیل پرونده قضایی افتتاح آن بارها به تأخیر افتاد.آبچالگی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود در استان گیلان ایران است.این روستا را به دلیل قرار گرفتن روی لیلاکوه بام لنگرود می نامند. از سوغات این محل می‌توان به چای مرکبات و صنایع دستی نام برد این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر (۳۵خانوار) بوده‌است.
لیلاکوه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود در استان گیلان ایران است. همچنین لیلا کوه یا به گفته اهالی محلی «لیله کوه» یک منطقه توریستی و گردشگری زیباست که دامنه‌های این کوه امروزه تبدیل به قطب قهوه‌خانه‌ای گیلان شده است در قدیم به آن لیلی کو اطلاق می‌شد و هنوز هم قدیمی‌های روستا اعم از پیرمرد و پیرزن آن را به گیلکی اصیل لیلی کو می‌گویند.

البته این سورتمه بارها توسط لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی افتتاح شده‌است. این مجموعه گردشگری شامل پروژه تله‌کابین نیز می‌باشد و عملیات احداث آن هم آغاز شده‌است.

سورتمه لنگرود
سورتمه لنگرود

منابع:
ویکیپدیا
خبرگزاری برنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی