اشتغال زایی برای یک هزار زندانی آذربایجان شرقی


اشتغال زایی برای یک هزار زندانی آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- مدیرکل زندانی‌های آذربایجان‌شرقی اشتغال زندانیان در بازسازگاری اجتماعی آنها را مهم عنوان کرد و گفت: با بهره مندی از توان کارگاه‌های مستقر در زندان‌ها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای یک هزار نفر از زندانیان اشتغال زایی شده است.

حسن محمدیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد اشتغال و حرفه آموزی در سطح زندان‌ها، یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان زندان‌ها محسوب می‌شود که نقش اصلی و اساسی در جلوگیری از تبعات بیکاری، مصون سازی جامعه از آسیب های اجتماعی و پیشگیری از تکرار جرم را در پی دارد.

وی ادامه داد: ایجاد بسترهای تولید برای زندانیان و خانواده‌های آنان در سالی که مقام معظم رهبری آن را به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده اند، می تواند تحقق این شعار را بدنبال داشته باشد.

محمدیاری گفت: بکارگیری زندانیان در راستای تولید و اشتغال و درآمدزایی، می تواند برای خود زندانیان و خانواده‌های آنها، ثمرات خوبی را داشته باشد، که نمونه آن افتتاح کارگاه صنایع چوب و توسعه باغات پسته در اردوگاه حرفه آموزی استان است و این امر از لحاظ روحی و مادی آثار خوبی را برای مددجویان در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین برنامه اصلاحی و تربیتی در زندانهای استان است، افزود: در حال حاضر با همکاری فنی و حرفه ای استان، جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری دوره های آموزشی مهارت شغلی، متناسب با نیاز جامعه در مراکز فنی و حرفه ای زندان های فعال است و زندانیان در این دوره ها آموزش می بینند و پس از دریافت گواهینامه و آزادی از زندان با اولویت به بانک های عامل جهت دریافت وام خود اشتغال از طریق مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج معرفی می شوند.

مدیر کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی افزود: در سه ماهه نخست امسال، ۸۰۱ نفر مددجو با همکاری جهاد کشاورزی و مرکز فنی وحرفه ای استان در حوزه های دامداری و کشاورزی، خدمات صنعتی، صنایع ساختمان و عمران، صنایع دستی و هنری و خدمات عمومی در زندان های استان موفق به کسب مهارت شده اند.

۶۱۲۰/‌۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !