دانش تدریس شده در علوم انسانی باید بر اساس آخرین نظریات جهان باشد


دانش تدریس شده در علوم انسانی باید بر اساس آخرین نظریات جهان باشد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به‌روزرسانی علوم انسانی بدین معنی است که دانشی که در علوم انسانی تدریس می‌شود، باید بر اساس آخرین نظریات جهان باشد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عبدالحسین خسروپناه در جلسه هم‌اندیشی استادان رشته‌های علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: علوم انسانی درصدد تغییر انسان محقق به انسان مطلوب است. در تغییر، کار حقوقی، راهبردی و استراتژیکی و تغییر ساختاری انجام می شود.
وی با بیان اهداف تشکیل معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: چشم‌انداز این معاونت تعالی علوم انسانی و هنر است. تعالی علوم انسانی در سه عرصه به‌روزرسانی، بومی‌سازی و حکمی‌سازی علوم است.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: به‌روزرسانی علوم انسانی بدین معنی است که دانشی که در علوم انسانی تدریس می‌شود، باید بر اساس آخرین نظریات جهان باشد. خروجی دروس دانشگاهی باید پیوندی با جامعه داشته باشد و این همان مفهوم بومی‌سازی است.
خسروپناه علوم انسانی را بخش انضمامی و نظریات علوم انسانی را انتزاعی دانست و گفت: باید به مبانی علوم انسانی توجه و در آن از مبانی حکمت اسلامی استفاده شود تا بتوانیم نظریات فرهنگی صادر کنیم. هنر مبتنی بر نظریه زیباشناختی است. نظریه زیباشناختی مبتنی بر نظریه انسان است. این حکمی‌سازی علوم است.
وی تأکید کرد: علوم انسانی با سه مؤلفه به‌روزرسانی، بومی‌سازی و حکمی‌سازی علوم به علوم انسانی اسلامی تبدیل خواهد شد.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: معاونت علوم انسانی و هنر متشکل از اداره کل آموزش، اداره کل پژوهش و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر است. مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و تعالی قوه عاقله این معاونت و اداره کل آموزش و پژوهش قوه عامله این معاونت است.
وی از راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به صورت استانی خبر داد.
خسروپناه ابراز امیدواری کرد که استادان علوم انسانی می توانند نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه اصلاح آیین‌نامه‌هایی که مانع پیشرفت دانشگاه می‌شوند و مجلات، شورای تخصصی و ... را به استان خود ارائه و بر اساس آمایش هیئت اندیشه‌ورز استان این نظریات را به ما اعلام کنند.

انتهای پیام انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس