شرایط دریای عمان برای شناورهای تجاری و صیادی نامساعد است


شرایط دریای عمان برای شناورهای تجاری و صیادی نامساعد است

زاهدان - ایرنا- شرایط جوی دریای عمان از امروز/پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده به دلیل وزش باد مواج و برای تردد شناورهای تجاری و صیادی نامساعد است.

رئیس اداره هواشناسی چابهار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از امروز تا روز شنبه هفته آینده برای دریای عمان آسمان صاف تا کمی ابری، در بعدازظهرها افزایش ابر احتمال خفیف بارش و وزش باد جنوب - جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود و دریا مواج خواهد بود به طوری که در سواحل شرقی ارتفاع موج گاهی تا سه متر نیز خواهد رسید.
محمدرضا سالاری فنودی افزود: همچنین در طول این مدت غبار صبحگاهی و در برخی نقاط دریا گرد و خاک نیز رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و دریایی، ورود و خروج شناورها و امور پایلوتی باید با هماهنگی و اطلاع مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همراه باشد و انجام عملیات تخلیه و بارگیری در اسکله‌ها با هماهنگی مسئول اسکله، انجام شود.
دبیر تهک دریایی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناورهای تجاری لنج با تناژ پایین‌تر از ۵۰۰ تن به سمت کلیه بنادر امارات (دبی)، دیگر بنادر خلیج فارس، بنادر عمان (مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) نامساعد است و باید با هماهنگی مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر ودریانوردی استان همراه باشد.
سالاری فنودی ادامه داد: با توجه به شرایط دریا در طول این مدت امور صیادی شناورهای کلاس لنج باید با احتیاط همراه باشد و تشکل‌های صیادی و سایر فعالان دریایی ضمن اعلام هشدار به شرایط نامساعد دریا به خصوص در مناطق شرقی دریای عمان و از فعالیتهای صیادی شناورهای کوچک (قایق) ممانعت به عمل آورند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط مواج بودن شرق دریای عمان، تردد شناورهای صیادی صنعتی و برودتی در عرض‌های پایین باید با احتیاط و هماهنگی با مراکز اطلاع رسانی همراه باشد.

۹۹۰۸**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!