مکتب سید الشهدا (ع) بهترین الگو و اسوه تربیت اسلامی است


مکتب سید الشهدا (ع) بهترین الگو و اسوه تربیت اسلامی است

کرج - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت که مکتب حضرت سید الشهدا (ع) بهترین الگو و اسوه تربیت اسلامی بوده که از جایگاه والایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق روز پنجشنبه در نشست فصلی روحانیون مستقر استان البرز، افزود: عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین (ع) از چنان منزلت و جایگاهی برخوردار می باشند که توفیق خدمت به این بزرگواران نصیب هر کسی نمی شود.

وی اظهار داشت: شناخت جایگاه نوکران حضرت اباعبد الله الحسین (ع) در معادلات و محاسبات هیچ اداره ای قابل قیاس و سنجش نیست تنها ملائکه خداوند متعال جایگاه و منزلت این عزیزان را می دانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، حضور در مجالس حضرت سید الشهداء (ع) را از توفیقات الهی برشمرد و گفت: خداوند متعال انسان را خلق کرد تا عبادت کند لکن بهترین عبادت های خداوند متعال عبادتی است که همراه با امتحان الهی باشد، همچنانکه خداوند متعال پیامبرانش از جمله حضرت نوح، حضرت ابراهیم و حضرت موسی (ع) را آزمود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، فرمود: حضور سید الشهدا (ع) و یاران با وفای آن حضرت در کربلا نیز یکی از امتحان های بزرگ الهی بود که این امتحان الهی نه تنها منجر به رو سفیدی امام حسین (ع) و یارانش در مقابل خداوند متعال شد بلکه استحکام و ابقای دین اسلام در عالم هستی را در پی داشت.

این مسئول فرهنگی گفت: بهترین عبادت ها را انبیاء الهی و ائمه اطهار (ص) با بزرگترین آزمایش ها وامتحان های الهی انجام دادند.

ولایی برحق، گفت: دستگاه حضرت سید الشهدا (ع) بهترین اسوه و مکتب تربیت انسانی در عالم بشریت است، مکتبی که ایثار، از خود گذشتگی، جانفشانی در راه اسلام را به بشریت می آموزد.

وی بیان داشت: ورود به این دستگاه انسان های آزاده ای چون حر را پرورش می دهد و خوشا به حال آنانی که خدمتگزار این مکتب معنوی و الهی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: خداند متعال اجر و پاداش کسانی را که جانانه در راهش جانفشانی می‌کنند به بهترین وضع خواهد داد.

وی تلاش در راه نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و کربلایی را راهبردی مهم در راستای تحول فرهنگی استان البرز برشمرد و گفت: رونق مجالس امام حسین (ع) صبغه خدایی به جامعه اسلامی ما می بخشد و ما به فضل الهی خادمین دستگاه امام حسین (ع) در رونق بخشی به این مجالس ارزشمند خواهیم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: این استان با وجود قومیت های مختلف، ظرفیتی عظیم برای توسعه هیات های مذهبی و کیفیت بخشی به فعالیت ها و برنامه های این هیات ها دارد.

ولایی برحق، در ادامه مسجد و هیات مذهبی را ۲ کانون مهم پرورش روحی و فکری در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: برنامه های فرهنگی دینی مساجد و هیات ها می تواند در روند کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی در جامعه اثرگذار باشد.

این مسئول، ضمن تأکید بر عظمت واقعه غدیر خم بزرگترین رخداد تاریخی اسلام، بر دقت نظر مسئولان هیات های مذهبی در برگزاری هرچه بهترین این عید بزرگ در استان تأکید کرد.

۶۱۵۶/‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس