کوی فلسطین خرم آباد


کوی فلسطین نام یکی از محله‌های شرقی شهر خرم‌آباد است. در محل کنونی کوی فلسطین پیش از انقلاب 1357 ایران گورستانی متعلق به اقلیت یهودیان این شهر وجود داشته و از آثار تاریخی به جای مانده یهودیان در این محل می‌توان به حوض موسی اشاره کرد. کوی فلسطین دارای بستر های خوبی برای جذب گردشگر […] نوشته کوی فلسطین خرم آباد اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی...

کوی فلسطین نام یکی از محله‌های شرقی شهر خرم‌آباد است. در محل کنونی کوی فلسطین پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران گورستانی متعلق به اقلیت یهودیان این شهر وجود داشته و از آثار تاریخی به جای مانده یهودیان در این محل می‌توان به حوض موسی اشاره کرد. کوی فلسطین دارای بستر های خوبی برای جذب گردشگر است. محله کوی فلسطین خرم‌آباد دارای آثار تاریخی سنگ نوشته، سنگ سوراخ و آبشار مصنوعی است.اکثر ساکنان از ایل سکوند هستند . سَکوند به قولی برگرفته از سَکا به معنی دلیر و شجاع یکی از بزرگترین ایل‌های لر ساکن غرب و جنوب غرب ایران است. گستره سکونتگاه ایل از جنوب استان کرمانشاه (منطقه سکاوند)، نواحی مرکزی استان لرستان تا شمال استان خوزستان می‌باشد. جغرافیای سکونت سکوندها در دوره قاجار تا دشت هُرو در جنوب بروجرد گسترده بوده‌است. جمعیت ایل سکوند به صورت طایفه‌های بزرگ و متعددی گسترش یافته‌است.
این منطقه توسط زمین های اهدایی خَیِر مرحوم حاج فرج الله جواهری ساخته و جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین به نام “کوی فلسطین” نامگذاری شده و در آن مسجدی به نام مسجدالاقصی بناگذاری شد. مسجد محله کوی فلسطین مسجدالاقصی نام دارد. از فعالیت‌های اعضای بسیج این مسجد می‌توان به صدور بیانیه در محکومیت نسل‌کشی مسلمانان میانمار و آتش زدن نماد ستاره داوود اشاره کرد.

کوی فلسطین خرم آباد

منابع:
ویکیپدیا
شبکه اطلاع رسانی دانا
خبرآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...