شهردار اراک خبر داد: خیابان 55 متری جدید جایگزین طرح 58 متری می شود


شهردار اراک خبر داد: خیابان 55 متری جدید جایگزین طرح 58 متری می شود

شهردار اراک از جایگزین شدن طرح جدید خیابان 55 متری با لغو طرح 58 متری خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین مرکزی، شهردار اراک با بیان اینکه طرح جامع شهر اراک در واقع یک طرح بالادستی برای شهرهاست که طرح تفصیلی، طرح‌های ترافیکی، اقتصادی و تمامی طرح‌های توسعه‌ای شهر از آن منشعب می‌شود و مسیر توسعه و دیگر موضوعات مربوط به کلانشهر را در بر می‌گیرد، گفت : طرح تفصیلی نیز در واقع تعیین کننده ضوابط شهرسازی، ضوابط توسعه شهر، ضوابط ساخت و ساز، کاربردها، کاربری‌ها، شبکه معابر و ... است که خوشبختانه تهیه و تدوین این طرح به شهرداری اراک سپرده شده و آمادگی داریم پس از ابلاغ طرح جامع، تهیه طرح تفصیلی را انجام دهیم.

شفیعی گفت : با لغو پروژه ۵۸ متری، طرح کاملا جمع و سایه آن از روی املاک مردم رفع می‌شود و امکان ساخت‌ و ساز نیز برای ساکنان و مالکان این طرح فراهم خواهد شد، اما به هرحال پروژه ۵۸ متری عملکردی داشته و باید عملکرد آن در جای دیگر شهر دیده شود.

وی با بیان اینکه طرح در نقطه دیگر شهر تعریف خواهد شد، افزود : بر همین اساس با لغو پروژه ۵۸ متری در واقع باید پروژه یا محوری با فرمت و فرمول مناسب ترافیک شهر در نقطه‌ای دیگر اجرایی شود که ایجاد یک خیابان ۵۵متری در طرح تفصیلی اراک در مسیر ریل راه آهن است. به شکلی که این مسیر از کمربندی شمالی آغاز و به سمت پل شهید بختیاری هدایت می‌شود، پس از تخریب پل شهر صنعتی از این مسیر عبور کرده و به پل علم الهدی و میدان راه آهن ختم می‌شود و می‌تواند عملکرد خوب ترافیکی داشته باشد و محلات و مناطق شهر اراک را در قسمت جنوب شهر پوشش دهد.

وی پروژه دیگر را با افتتاح پل ورزش قابل اجرا دانست و افزود : با افتتاح پل ورزش، ترافیک ورودی به شهر از میدان صنعت به بلوار پل شهید آنجفی و پل شهید بختیاری به پل ورزش هدایت می‌شود و پس از عبور از پل شهید صیدی که کار اجرایی و عمرانی آن آغاز شده به جاده فراهان می‌رسد. البته باید یک زیرگذر در آنجا تعبیه شود و این بزرگراه با عبور از مسیر خط لوله و مقابل آرامستان اراک به کمربندی کربلا متصل می‌شود.

شهردار اراک تصریح کرد : نهایت سرمایه لازم برای طرح ۵۵ متری کنار ریل راه‌آهن ۱۰۰ میلیارد و برای پروژه دوم شاید ۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود، البته باید تقاطع غیرهم سطحی نیز در جاده فراهان احداث شود که شاید رقم را بالا ببرد.

46

کد خبر 1280894

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر