370 میلیارد ریال بین شهرداری‌های آذربایجان‌غربی توزیع شد


370 میلیارد ریال بین شهرداری‌های آذربایجان‌غربی توزیع شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امورشهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی‌ گفت: طی سه ماهه نخست امسال 370 میلیارد ریال بین شهرداری‌های این استان توزیع شد.

سیف‌الله مطلبی روز پنج‌شنبه در آیین معارفه شهردار «تازه‌شهر» سلماس افزود: سهم شهرداری سلماس ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و سهم شهرداری تازه‌شهر نیز ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال بود و از بودجه ۴۱ میلیاردریالی شهرداری تازه شهر در سال گذشته حدود ۲۹ میلیارد ریال محقق شد.

وی با بیان اینکه «تازه‌شهر» سلماس رتبه ۲۳ استانی را از نظر جمعیتی دارد، اضافه کرد: بر اساس آخرین سرشماری ۰.۵ درصد از جمعیت تازه‌شهر کم شده و سلماس هم تنها یک درصد افزایش جمعیت استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه سرانه درآمدی شهرداری تازه‌شهر نسبت به میانگین استانی کمتر است، افزود: اقتصاد و معیشت مردم عمده عامل مهاجرت به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: این استان ۱۷ شهرستان، ۴۶ شهر، ۴۱ بخش، ۱۱۳ دهستان و ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد و ۲ هزار و ۱۹۵ روستا از کل روستاهای آذربایجان‌غربی بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

وی اظهار داشت: ۳۱ شهر آذربایجان‌غربی نیز بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و مابقی نیز دارای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

فرماندار سلماس نیز در این مراسم گفت: شهرداری‌ها باید با برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های قانونی مصوب در قانون برای درآمدزایی استفاده کنند.

مرتضی اصغری تاکید کرد: کاهش هزینه‌ها و تعریف منابع جدید درآمدزایی مورد توجه شهرداران قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه توسعه اجتماعی باید نگاه ویژه به شهروند داشت و تکریم شهروند و خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم سرلوحه کار مسئولان و مدیران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: توجه به استانداردسازی جایگاه CNG تازه‌شهر، تمام کردن طرح‌های نیمه تمام و تسویه بدهی‌های شهرداری از جمله مواردی است که شهردار جدید باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشد.

در ادامه این مراسم امیر تقی‌زاده به عنوان شهردار تازه‌شهر معرفی و از خدمات رضا مسلمی و سعید مقدم قدردانی شد.

۴۳ شهرداری در سطح آذربایجان غربی وجود دارد؛ از جمعیت سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان حدود ۶۷ درصد شامل یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مناطق شهری سکونت دارند.

۹۹۱۸/‏۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن