آغاز بزرگ‌ترین رویداد قرآنی خراسان‌ جنوبی با حضور 257 شرکت‌کننده


آغاز بزرگ‌ترین رویداد قرآنی خراسان‌ جنوبی با حضور 257 شرکت‌کننده

راه یافتگان بزرگترین رویداد قرآنی خراسان‌ جنوبی از چهارشنبه 26 تیرماه به مدت سه روز در چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن در شهرستان فردوس با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌ جنوبی، شب گذشته 26 تیر، آیین گشایش بزرگترین رویداد قرآنی خراسان‌جنوبی، با حضور مسئولان استانی، شهرستانی، حافظان و قاریان قرآن کریم، داوران مسابقات قرآنی و عموم مردم در امامزادگان فردوس برگزار شد.

چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ و معارف موضوعی، حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

رقابت‌های بخش معارفی این مسابقات در رشته‌های معارفی و موضوعی شامل رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی و نهج‌البلاغه در روز پنجشنبه 20 تیرماه با حضور 143 نفر در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند و مسجد سیدالشهدا(ع) نهبندان برگزار شد.

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه با حضور 1096 متسابق در 11 شهرستان استان خراسان‌جنوبی برگزار و از این تعداد 257 نفر به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه یافتند.

هم‌اکنون مسابقات برادران چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان‌جنوبی در آستان مقدس امامزادگان فردوس و مسابقات خواهران در دانشگاه فردوس در حال برگزاری است.

اختتامیه این دوره از مسابقات با معرفی نفرات برتر، عصر روز جمعه 28 تیرماه در آستان مقدس امامزادگان فردوس برگزار و برگزیدگان مرحله استانی به مسابقات کشوری راه می‌یایند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن