مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا برای مصادره یک میلیارد دلار از دارایی‌های ایران


مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا برای مصادره یک میلیارد دلار از دارایی‌های ایران

مجلس نمایندگان آمریکا در یک اقدام غیرسازنده و ضدایرانی لایحه‌ای را به تصویب رساند که به خانواده‌های بیش از 200 تفنگدار کشته‌شده آمریکایی در سال 1983 اجازه می‌دهد به بیش از یک میلیارد دلار از دارایی‌های ایران دسترسی داشته باشند.

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای نشنال ریویو، این لایحه که «قانون تعهد ما برای گرامیداشت قهرمانان آمریکایی» نام گرفته است با ۳۹۷ رای موافق در مقابل ۳۱ رای مخالف به تصویب رسید. این قانون به عنوان متمم «قانون اختیارات اطلاعاتی» تصویب شد.

نشنال ریویو مدعی شد: ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ دو انفجار انتحاری توسط حزب‌الله لبنان دو کامیون حامل بمب را منفجر کرد. یکی از این انفجارها در پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت رخ داد که ۲۴۱ کشته بر جای گذاشت. این کشته‌ها شامل سربازان آمریکایی و پرسنل نظامی فرانسوی و غیرنظامیان بود.

قانونی که چهارشنبه به تصویب رسید توسط «گرگ پنس» نماینده جمهوریخواه ایالت ایندیانا و برادر «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا تدوین شده بود. گرگ پنس چند روز قبل از این انفجار در بیروت بود.

پیشتر نیز چندین دادگاه در ادامه روند اتهام‌های بی‌اساس آمریکایی‌ها ایران را مسئول آن انفجار دانسته و این کشور را محکوم به پرداخت غرامت کردند.

مصوبه تازه مجلس نمایندگان آمریکا در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با خروج از برجام، بازگرداندن تحریم‌های قبلی و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و اتخاذ سیاست‌های تنش‌زا باعث ایجاد ناآرامی در منطقه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان