سامانه ملی ورزش همگانی راه اندازی می شود


سامانه ملی ورزش همگانی راه اندازی می شود

همدان- ایرنا- سرپرست دبیری فدراسیون ورزش های همگانی گفت: ظرف یک ماه آینده سامانه ملی ورزش همگانی کشور به طور کامل راه اندازی می شود و فدراسیون ها موظف به ثبت فعالیت های خود در این سامانه هستند.

حسین دهقان شامگاه چهارشنبه در جمع اعضای هیات ورزش های همگانی استان همدان اظهار داشت: هم اکنون ۵۱ فدراسیون ورزشی فعال در کشور دارای کمیته همگانی هستند و از این پس باید فعالیت های این حوزه را در سامانه ثبت کنند.

وی بیان کرد: این سامانه امکان هر نوع ارزیابی و اطلاع از میزان برنامه و فعالیت فدراسیون ها در حوزه توسعه ورزش همگانی را نشان می دهد.

دهقان با اشاره به اینکه رویکرد وزارت ورزش توسعه جمعیتی ورزش همگانی در کشور است، گفت: فدراسیون ها برای توسعه ورزش همگانی اعتبار مالی دریافت می کنند و به صورت سالانه میزان فعالیت آنان در این بخش نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در ورزش همگانی باید اعتبار هزینه شود، خاطرنشان کرد: ورزش همگانی همانند قهرمانی نیست که دارای حامی مالی باشد بنابراین هر فدراسیونی که در توسعه ورزش همگانی برنامه محور باشد، بودجه دریافت می کنند.

سرپرست دبیری فدراسیون ورزش های همگانی کشور با اشاره به اینکه نگاه وزارت ورزش در این حوزه تغییر کرده است، گفت: فدراسیون همگانی دیگر به دنبال برگزاری مسابقه نیست بلکه جذب مشارکت حداکثری مردم در ورزش همگانی را سیاست اصلی خود قرار داده است.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که برای مردم رشته های جذاب ایجاد کنیم تا حضور همه جانبه داشته باشند ضمن اینکه تمامی ارگان ها فعال در این حوزه نیز به صورت یکپارچه و همسو پیش بروند.

دهقان اظهار داشت: تاکنون همه ارگان ها در توسعه ورزش همگانی به نوعی فعالیت داشته و هزینه کرده اند اما خروجی مناسب نداشته است و نیاز به تحول جدید در این بخش داریم لذا این اساس برنامه هایی را برگزار می کنیم که برای مردم جذابیت داشته و میل به فعالیت ورزشی را در آنان تقویت کند.

تمجید از عملکرد هیات همگانی همدان

سرپرست دبیری فدراسیون ورزش های همگانی عملکرد استان همدان را مطلوب دانست و گفت: همدان در ارزیابی فدراسیون دارای رتبه عالی است.

دهقان افزود: هادی سبزواری رئیس هیات ورزش های همگانی همدان یکی از گنجینه های طلایی در توسعه راهبردی ورزش در کشور است و این استان از جایگاه ویژه برخوردار است.

وی بیان کرد: همدان از دیرباز یکی از استان های فعال در توسعه ورزش های همگانی کشور بوده و اکنون نیز جایگاه عالی در ارزیابی کشوری دارد.

دهقان خاطرنشان کرد: حتی برخی از طرح های پیشنهادی کارشناسان این استان نظیر جشنواره ورزش خانواده مورد تصویب قرار گرفته و قرار است نخستین دوره این جشنواره با پنج میلیارد ریال اعتبار به عنوان آزمونه در تهران برگزار شود و سپس در سطح ملی مورد اجرا قرار گیرد.

استان همدان ۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و ۴۵۰ هزار ورزشکار غیرسازمان یافته در ورزش های همگانی دارد.

۷۵۲۰/‏۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !