480 مددجوی پشت نوبتی قلعه گنج از خدمات بهزیستی بهره مند شدند


480 مددجوی پشت نوبتی قلعه گنج  از خدمات بهزیستی بهره مند شدند

جیرفت - ایرنا - با پیگیری نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان و حمایت دولت، تعداد 480 مددجوی پشت نوبتی در شهرستان قلعه گنج تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره بهزیستی قلعه گنج شامگاه چهارشنبه همزمان با هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در واحد توان بخشی این مجموعه، تعداد ۸۴۰ مددجوی پشت نوبتی طی یکسال گذشته تحت پوشش اداره بهزیستی قلعه گنج قرار گرفتند و در حال حاضر به طور ماهانه مستمری دریافت می کنند.

اکبر دستجردی افزود: در حوزه امور اجتماعی شهرستان قلعه گنج برای نخستین بار در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی "اورژانس اجتماعی راه اندازی "شده و در حوزه پیشگیری نیز مرکز مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد کودکان معلول، آموزش های پیشگیرانه و مهارت های زندگی را به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان و زنان ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه اشتغال مددجویان، ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه توانمندسازی جامعه هدف در قلعه گنج توزیع شده و در حوزه مسکن مددجویان نیز هشت واحد مسکونی با زیربنای ۷۵ مترمربع در نقاط شهری و روستایی این شهرستان برای خانوارهای ۲ معلولی و بالاتر با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و خیران احداث شد.

رئیس اداره بهزیستی قلعه گنج گفت: توزیع یک وعده غذای گرم طی سال تحصیلی گذشته به صورت روزانه در ۵۰ مهدکودک روستایی و شهری قلعه گنج با اعتبار پنج میلیارد ریال انجام شده است.

۷۰ خانواده چند معلولی در قلعه گنج وجود دارد

دستجردی همچنین افزود: با توجه به اینکه ۷۰ خانوار چند معلولی در قلعه گنج وجود دارد از اجرای طرح FBR توان بخشی خبر داد.

وی تصریح کرد: در این طرح یکی از اعضای خانواده های دارای چند معلول به عنوان پرستار انتخاب می شود و تمامی آموزش های نگهداری یک شخص دارای معلولیت از نظر بهداشتی و خدمات فیزیوتراپی را فرا می گیرد و به ازای نگهداری هر فرد معلول ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان به عنوان حق پرستاری از طرف اداره بهزیستی دریافت می کند و هم اینک این طرح در شهرستان قلعه گنج بین ۳۵ خانوار چند معلولی در حال اجرا است.

دستجردی گفت: در حوزه درمانی و دارویی نیز با مشارکت و مساعدت بنیاد خیریه علمی فرهنگی صدر و خیریه منادیان رحمت تهران، ماهیانه بخشی از هزینه های درمانی و دارویی مددجویان تامین و به حساب آنان واریز می شود.

رئیس اداره بهزیستی قلعه گنج ادامه داد: در سال جاری شعار و عملکرد اداره بهزیستی حول محور آموزش مهارت های زندگی در راستای ارتقای سلامت اجتماعی است و در این مسیر فعالیت هایی را با مشارکت بنیاد مستضعفان مطابق تفاهم نامه ای که بین اداره بهزیستی و بنیاد مستضعفان منعقد گردیده در ۴۰ روستای آسیب خیز قلعه گنج در حال اجرا دارد.

مرکز شهرستان قلعه گنج در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

۷۴۲۹/‏۹۸۷۵/‏‬ ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا