سعیدی: داعش جانشین طالب خواهد شد


تردیدی ندارم که این نوشته ام سوال بر انگیز است ولی یک حقیقت تلخ است خواه بخواهیم خواه نخواهیم، باور داشته باشید که اکثریت مردم ما تشنه صلح اند اما با سیاست های پپولیستی و عوام فریبانه داخلی و کشور های خارجی ما هرگز به صلح واقعی نمی رسیم،...

تردیدی ندارم که این نوشته ام سوال بر انگیز است ولی یک حقیقت تلخ است خواه بخواهیم خواه نخواهیم، باور داشته باشید که اکثریت مردم ما تشنه صلح اند اما با سیاست های پپولیستی و عوام فریبانه داخلی و کشور های خارجی ما هرگز به صلح واقعی نمی رسیم، امریکا در این راه صادق نیست، طالبان نیز در راه صلح صادق نیست، حکومت افغانستان نیز تا انتخابات ریاست جمهوری برگزار نشود علاقه ندارد قرار داد صلح با طالبان امضا شود، کشور های دیگر نیز منافع خود را دنبال میکنند، یعنی هرکس به دنبال منافع خود است نه منافع مردم افغانستان!

وظیفه خود میدانم تا با کمال جراات با در نظرداشت برداشت و تحلیل که از وضعیت موجود دارم واضح بگویم، قرار داد نام نهاد بین آقای زلمی خلیلزاد و طالبان امضا خواهد شد اما با امضای این تفاهمنامه کوچکترین کاهش در جنگ افغانستان رونما نخواهد شد. داعش جانشین طالب خواهد شد و جنگ ادامه خواهد یافت.
تنها بیرق لباس تغییر خواهد یافت اما جنگ ادامه خواهد یافت تا زمانیکه دولت افغانستان، گروه طالبان، ابر قدرت های جهانی بشمول امریکا روسیه و کشور های منطقه و فرا منطقه به یک اجماع منطقوی و فرا منطقوی بخاطر صلح نرسند، امیدواری به خاتمه این جنگ عاقلانه نیست.
هنوز بخاطر خاتمه جنگ در افغانستان باور ها و عقاید بازیگران داخلی و خارجی از یکدیگر فرسنگ ها فاصله دارند.

احمد سعیدی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن