هوشیاری و بصیرت مانع نفوذ دشمن در ارکان نظام شده است


هوشیاری و بصیرت مانع نفوذ دشمن در ارکان نظام شده است

یزد- ایرنا - یکی از کارشناسان سیاسی یزد اظهار کرد: نفوذ دشمن و تهدید نرم در کنار جنگ اقتصادی از جمله حربه کفرجهانی علیه انقلاب اسلامی است که هوشیاری، بصیرت مردم و مسئولان تاکنون موجب شکست توطئه آنها شده است .

احمد هژبری چهارشنبه شب به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان (۲۶ تیر) در همایش ناظران شورای نگهبان شهرستان مهریز افزود: آمریکایی‌ها با همراهی برخی کشورهای منطقه از ۴۰ سال گذشته تاکنون برای شکست انقلاب از هیج کوششی در ابعاد مختلف دریغ نکرده‌اند و هم اکنون وارد فاز نفوذ و جنگ روانی و اقتصادی شده‌اند.

وی ادامه داد: شعار مذاکره که توسط رئیس جمهوری و مقام‌های آمریکایی در برخی مواقع مطرح می‌شود فریبی بیش نیست چون آنها نشان داده‌اند که خیلی بدعهد هستند و به هیچ مقرراتی در دنیا پایبند نبوده و فقط منافع خود را دنبال می‌کنند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس از استان یزد اظهار داشت: فشار حداکثری اقتصادی، جنگ روانی، اختلال در فروش نفت ایران و پیشنهاد مذاکره مجدد جزو راهبردهای همیشگی آمریکایی‌ها علیه انقلاب اسلامی است و نتیجه‌ای برای آنها به همراه ندارد.

به گفته هژبری هوشیاری و بصیرت مردم و مسئولان در کنار اقتدار و صلابت مقام معظم رهبری موجب شکست تمام توطئه‌های استکبار جهانی است و آنها نمی‌توانند اهداف پلید خود را در کشور ما محقق کنند.

همچنین مسئول دفتر شورای نگهبان مهریز گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و بصیرتی جزو برنامه‌های این نهاد است.

علی جماشی افزود: اعضای شورای نگهبان بر اساس مقررات وظایف خود را بدون لحظه ای تعلل انجام می‌دهند.

مهریز ۵۰۰ ناظر شورای نگهبان دارد.
شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی نظام است که ۲۶ تیر ماه ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد و از ۱۲ عضو آن ۶ نفر فقیه‌اند که با حکم رهبری و بقیه حقوقدان هستند که با معرفی رئیس قوه قضائیه و رای نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

یزد با ۱۰ شهرستان و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

هم اکنون اردکان به تنهایی یک نماینده در مجلس دارد، مردم شهرستان‌های میبد و تفت هم یک نماینده دارند، یزد و اشکذر هم یک نماینده و شهرستان‌های مهریز، بهاباد، بافق، خاتم و ابرکوه هم یک کرسی نمایندگی در قوه مقننه دارد.

۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی