آغاز تحول زیرساختی راز و جرگلان با مصوبات سفر رئیس‎جمهوری


آغاز تحول زیرساختی راز و جرگلان با مصوبات سفر رئیس‎جمهوری

بجنورد- ایرنا- فرماندار راز و جرگلان گفت: زیرساخت های این شهرستان با اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید متحول و تغییرات اساسی در این منطقه ایجاد می شود.

محمد زارعی هدک روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: با اعتبارات اندک شهرستان نمی توان انتظار تحولات اساسی در مدت کوتاه داشت اما در سفر رئیس دولت تدبیر و امید به این استان، اعتبارات قابل توجهی به رازو جرگلان اختصاص یافت که با جذب و هزینه آنها تغییرات چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مجموعه وزارت نیرو ۳۰ میلیارد ریال به ساخت مخزن ذخیره آب شهر راز اختصاص یافت، اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه مرزی سومبار و ۵۰ میلیارد ریال هم برای مجتمع آبرسانی نیمه تمام پرسه سو اختصاص پیدا کرد که به این شکل برخی مشکلات این شهرستان در زمینه آبرسانی و سیلاب ها رفع می شود.

زارعی هدک افزود: طرح ساماندهی رود سومبار در طول ۲۰ کیلومتر اجرا شده است و ۱۲ کیلومتر از آن باقی مانده که با اختصاص اعتبار این امیدواری وجود دارد که بخش عمده کار به انجام برسد.

وی گفت: سد و شبکه آبیاری چندیر در شهرستان راز و جرگلان با هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار و شبکه آبیاری غلامان با ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار از طرح هایی بود که در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

شهرستان مرزی راز و جرگلان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان در ۱۲۰ کیلومتری بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

بارندگی‌های سیل آسای بهار امسال ۲ هزار میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرده است.

رئیس دولت تدبیر و امید ۲۳ تیرماه جاری به خراسان شمالی سفر کرد.

ب/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول