به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، دقایقی پیش شهرستان های اهواز و شادگاه طی چهار نوبت در یک ساعت گذشته، لرزیدند.

بر همین اساس طبق اعلام مرکز لرزه نگاری ایران، اولین زمین لرزه به قدرت ۴.۲ در مقیاس ریشتر، در ساعت ۳:۱۵:۳۶ بامداد امروز پنج شنبه ۲۷ تیرماه، در مختصات ۳۱.۰۲۷ عرض جغرافیایی و ۴۸.۶۲۲ طول جغرافیایی در عمق ۱۴ کیلومتری شهرستان اهواز به وقوع پیوست.

کانون این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری اهواز، ۴۲ کیلومتری شادگان و ۵۴ کیلومتری حمیدیه گزارش شده است.

در همین راستا دومین زمین لرزه اهواز هشت دقیقه بعد رخ داد. این زمین لرزه به قدرت ۳.۴ در مقیاس ریشتر، در ساعت ۳:۲۳:۰۸ بامداد با مختصات ۳۰.۹۹۸ عرض جغرافیایی و ۴۸.۶۱۴ طول جغرافیایی در عمق ۱۰ کیلومتری به وقوع پیوست.

سومین زمین لرزه 40 دقیقه بعد در شهرستان شادگان رخ داد. این زمین لرزه به قدرت ۲.۸ در مقیاس ریشتر، در ساعت۴:۰۳:۰۶ بامداد با مختصات ۳۰.۹۶۵ عرض جغرافیایی و ۴۸.۵۶۰ طول جغرافیایی در عمق ۴ کیلومتری به وقوع پیوست.

چهارمین زمین لرزه امروز خوزستان یک دقیقه بعد از زمین لرزه شادگان، در اهواز رخ داد.

به این ترتیب سومین زمین لرزه اهواز به قدرت ۳.۲ در مقیاس ریشتر، در ساعت ۴:۰۴:۱۵ بامداد با مختصات ۳۱.۰۲۴ عرض جغرافیایی و ۴۸.۵۷۶ طول جغرافیایی در عمق ۱۰ کیلومتری این شهرستان به وقوع پیوست.

این در حالی است که روز دوشنبه 17 تیرماه جاری در ساعت 11:30 زلزله ایی با قدرت 5.7 ریشتر شهرستان مسجد سلیمان را لرزاند و سبب تخریب و خسارت بیش از هفت هزار واحد مسکونی و تجاری، بیمارستان نفت و برخی اماکن عمومی شده بود.

در آن زلزله یک نفر بر اثر سکته جان باخت و بیش از 135 نفر نیز مصدوم شدند.

تاکنون گزارشی از خسارت‌های چهار زمین لرزه امروز اعلام نشده است.