به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه انگلیسی "دیلی میل" این خبر را تایید کرد و نوشت شاهزاده "هیا بنت الحسین" همسر ششم معاون "شیخ محمد بن راشد آل مکتوم " رئیس دولت امارات و رئیس هیات وزیران امارات است، پس از فرار از امارات، درحال حاضر در لندن مخفی شده است.

وی به همراه کودکان یازده ساله و هفت ساله خود "جلیله" و "زاید" از امارات فرار کرده است.

اظهارنظرها درباره علت واقعی فرار شاهزاده هیات بنت الحسین از امارات و رها کردن یکی از پولدارترین مردان دنیا، متفاوت است، اما اظهارات اخیر هیا، بسیاری از ابهامات را درباره این موضوع از بین برد و برخی ها را شوکه کرد.

هیا گفته است که از دخالت های مستمر شاهزاده "محمد بن سلمان" و اطرافیان وی در امور خانواده و امور شخصی خودش به ستوه آمده است، به طوری که وی از همسرش خواسته تا وی را از دخالت در امور شخصی سیاسی منع کند و کار به جائی کشیده است که وی از همسرش خواسته است که او را طلاق دهد و سرپرستی فرزندانش را به عهده بگیرد و همین مساله باعث شد که شاهزاده هیا در نهایت کودکان خود را بردارد و درخواست پناهندگی سیاسی بدهد.

هیا گفته است که از سکوت مستمر همسرش درباره طرف سعودی متعجب و شگفت زده است و وی این سکوت را به منزله موافقت او با خواسته های سعودی ها تلقی کرده و در نهایت تصمیم می گیرد تا با تصمیم رفتن از امارات، از ستم همسرش که به گفته وی ، بسیاری از حقوق را از او گرفته است، خلاصی یابد.