از صفر تا صد شایعه تعلیق فوتبال ایران ؛ ماجرای زلزله چند ساعته چه بود ؟


نخستین گزارش‌ها بعدازظهر بود که منتشر شد. نام ایران در بین تیم‌های آسیایی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نبود و همین قضیه باعث شد تا شایعاتی پیرامون تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا مطرح شود. نوشته از صفر تا صد شایعه تعلیق فوتبال ایران ؛ ماجرای زلزله چند ساعته چه بود ؟ اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

از صفر تا صد شایعه تعلیق فوتبال ایران ؛ ماجرای زلزله چند ساعته چه بود ؟

سیر تا پیاز حذف شدن نام ایران از رنکینگ AFC
نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱:۰۰
از صفر تا صد شایعه تعلیق فوتبال ایران ؛ ماجرای زلزله چند ساعته چه بود ؟

نخستین گزارش‌ها بعدازظهر بود که منتشر شد. نام ایران در بین تیم‌های آسیایی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نبود و همین قضیه باعث شد تا شایعاتی پیرامون تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا مطرح شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

عصر روز یکشنبه و در میانه‌های انتظار جامعه ورزش و فوتبال ایران برای انتشار اخبار و اسناد رسمی پرداخت مطالبات پروپیچ، بازیکن اسبق استقلال و بسته‌شدن این پرونده و آسودگی خاطر هواداران این تیم، خبرهای عجیبی در فضای مجازی دیده شد که خیلی زود جای خود را در رسانه‌های رسمی نیز باز کرد.

حذف نام ایران از لیست AFC

نخستین گزارش‌ها بعدازظهر بود که منتشر شد. نام ایران در بین تیم‌های آسیایی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نبود و همین قضیه باعث شد تا شایعاتی پیرامون تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا مطرح شود. حتی برخی رسانه‌ها خبر قطعی منتشر و اعلام کردند فیفا تهدید خود درباره تعلیق ایران را عملی کرده است آن هم در‌حالی‌که نام ایران در هیچ‌کدام از بخش‌های سایت فیفا حذف نشده بود. کمی بعد بود که خبر آمد سایت ترانسفرمارکت، نام ایرانی‌ها را از سایت خود حذف کرده است. اقدامی که البته عجیب است چراکه ترانسفرمارکت زیرمجموعه فیفا نیست که بخواهد به‌خاطر تعلیق ایران از سوی فیفا دست به چنین کاری بزند.

نخستین واکنش

برخلاف مسئولان باشگاه استقلال که پیرامون پرونده پروپیچ تا آن لحظه هیچ خبری منتشر نکرده‌ بودند، مدیران فدراسیون فوتبال نسبت به قضیه حذف نام ایران واکنش نشان دادند. سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در مصاحبه با تسنیم گفت:

«تا این لحظه هیچ اخطاری از سوی فیفا یا AFC مبنی‌بر تعلیق یا خطر تعلیق ارسال نشده است. این خبر درست نیست و تا این لحظه هیچ اخطاری از سوی فیفا یا AFC به ما مبنی‌بر تعلیق یا خطر تعلیق ارسال نشده است.»

وی درباره اینکه چرا نام ایران از فهرست رده‌بندی باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف شده بود عنوان کرد:

«به AFC ایمیل زدیم و پیگیری کرده‌ایم که چرا نام ایران در این فهرست وجود ندارد. فکر می‌کنم این اتفاق فقط اشتباه تایپی بوده و اتفاق خاصی رخ نداده است.»

تماس با شاهین رحمانی

برای پیگیری این خبر با شاهین رحمانی، عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا تماس گرفته شد تا از چند و چون این خبر مطلع شود. رحمانی با اعلام بی‌اطلاعی از این خبر گفت:

«ساعت کار من تمام شده و مقر کنفدراسیون را ترک کرده‌ام و از این قضیه‌ای که می‌گویید کاملا بی‌اطلاعم. تا جایی که می‌دانم چنین صحبتی نبود که فوتبال ایران تعلیق شود. در این زمینه که اشتباه تایپی هم رخ داده یا خیر بی‌اطلاعم و باید در این خصوص تحقیق کامل انجام دهم.»

عدم حضور تماشاگر در بازی تیم ملی

روز یکشنبه دیداری دوستانه بین تیم‌های ملی بزرگسالان و امید کشورمان برگزار شد. ابتدا قرار بود این دیدار با حضور تماشاگران مرد و بدون حضور خانم‌ها برگزار شود. بعد از مدتی اعلام شد این بازی کاملا پشت درهای بسته برگزار می‌شود و تماشاگران اجازه تماشای این بازی را ندارند. همین قضیه یکی از دلایلی بود که به‌خاطر همزمانی با حذف نام ایران از فهرست کشورهای حاضر در رنکینگ لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا شایعات در فضای مجازی شکل بگیرند. فیفا خواهان حضور خانم‌ها به‌عنوان تماشاگر در ورزشگاه‌های ایران به هنگام بازی‌های بین‌المللی است و به همین دلیل هم اعلام شده بود که احتمالا بازی دوستانه دیروز در حضور تماشاگران خانم برگزار می‌شود که این اتفاق نیز رخ نداد.

پایان ماجرا با بازگشت نام ایران

عصر یکشنبه سرانجام با بازگشت نام ایران به فهرست رنکینگ کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، این ماجرا به پایان رسید. با این همه همین سرگردانی چندساعته مردم و تماس‌های مکرر آنها با اهالی رسانه‌های ورزشی برای دریافت خبر مناسب، نشان می‌دهد جایگاه واقعی فوتبال نزد افکار عمومی تا چه اندازه اهمیت دارد.

محمود شیعی:تعلیق فوتبال ایران؟ احتمالا به ما فرصت می‌دهند

اتفاقاتی که ماحصل یک اشتباه در سایت‌ ای‌اف‌سی بود، باعث شد بحث تعلیق فوتبال ایران مطرح شود که البته تایید هم نشد. در حاشیه بازی دوستانه تیم‌های ملی بزرگسالان و امید فرصتی شد با محمود شیعی، مدیرعامل باشگاه پیکان و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون در این خصوص به صحبت بپردازیم.

وی در پاسخ به سوال « درباره حذف نام ایران از بخش رنکینگ سایت AFC و احتمال تعلیق فوتبال ایران به‌خاطر مساله راه ندادن بانوان به ورزشگاه‌ها گفت:

«فیفا به ما نامه‌ای ارسال کرده تا درباره ورود بانوان موضع‌مان را مشخص کنیم و هرچه سریع‌تر تصمیم بگیریم، اما هنوز به‌گونه‌ای نیست که حالت تعلیق داشته باشد. احتمالا به ما فرصتی می‌دهند تا سازماندهی و راهکاری پیدا کنیم. من تا این لحظه نامه‌ای ندیدم و از طریق رسانه‌ها فقط این مساله را شنیدم.»

وی درباره شروع مسابقات لیگ و اینکه آیا VAR به این فصل از مسابقات می‌رسد یا خیر، گفت:

«موضوع اصلی همان بحث استادیوم‌ها و نواقص آنهاست که باید برطرف شود و سازمان لیگ هم به آن اشاره کرده بود. درباره VAR هم همچنان در تلاش هستیم ولی به این فصل نمی‌رسد. بحث دیگر راجع به کمیته استیناف است که باید درخصوص ماهیت مدیران سازمان لیگ، تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد تا راحت‌تر کارهای آغاز لیگ جدید انجام شود.»

مدیرعامل پیکان درخصوص اوضاع این تیم لیگ برتری اظهار داشت:

«آقای فرکی تغییرات خوبی را در تیم به وجود آورده است. ان‌شاءالله حضور آبرومندانه و خوبی در فصل جدید خواهیم داشت. در فوتبال ما جوانان کارهای اصلی را انجام می‌دهند. تیم فوتبال پیکان هم مثل والیبال که جوان‌هایمان جواب دادند، موفق خواهند شد. چهار دعوت‌شده به تیم‌ملی داریم و ویلموتس نشان داد که ما راه‌مان را درست رفته‌ایم.»

شیعی درخصوص انتقال روستایی به پرسپولیس تاکید کرد:

«ما یک باشگاه بازیکن‌ساز هستیم. اگر امیر روستایی را از دست دادیم بازیکنان زیاد دیگری در تیم‌های ملی داریم که تعدادشان به ۱۵ نفر می‌رسد. امیر روستایی رفت اما ۱۰ نفر به جای او می‌آیند.»

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره سرمربی جدید تیم‌ملی دارد، گفت:‌

«یکی، دو جلسه در کنار ایشان بودم. ویلموتس با آگاهی کامل ایران را انتخاب کرده و امیدوارم که مفید و مثمرثمر باشد. ایشان دیدگاه‌های خیلی خوبی دارد که در کنار استعدادهای ما ان‌شاءالله منجر به کسب نتیجه خواهد شد.»

فرهیختگان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !