طرح همسفره برای رفع سوء تغذیه کودکان هرمزگانی


طرح همسفره برای رفع سوء تغذیه کودکان هرمزگانی

بندرعباس- ایرنا- کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان در راستای اجرای طرح همسفره از کودکان دچار سوءتغذیه در استان حمایت می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: در سه ماهه نخست امسال در راستای اجرای طرح همسفره هفت میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال برای تهیه سبد غذایی و رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند استان هزینه شده است.

علی الهیاری عصر چهارشنبه افزود: در این مدت هفت هزار و ۸۱۵ کودک نیازمند استان هرمزگان زیر پوشش طرح همسفره قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: طرح همسفره به‌منظور تأمین نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه و افزایش شاخص سلامت در جامعه، از سوی کمیته امداد اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان یادآور شد: این نهاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به شناسایی کودکان مبتلا به سو تغذیه می‌پردازد.

الهیاری گفت: کودکان دارای سوءتغذیه توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به کمیته امداد معرفی و پس از یک دوره ۶ ماهه درمان دوباره مورد پایش و کنترل مرکز بهداشت قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج و افراد دیگر جایگزین شوند.

وی افزود: سرانه پرداختی هر کودک به‌صورت ماهانه یک میلیون ریال است که با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد می‌توانند سبد غذایی خود را دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: خیران می‌توانند در قالب طرح همسفره از طریق پورتال همسفره به آدرس hamsofreh.ir و انتخاب استان موردنظر و یا شماره‌گیری تلفن گویای ۳۲۸۸ در تأمین نیاز غذایی و تهیه سبد غذایی کودکان نیازمند مبتلابه سوءتغذیه یاری کنند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید