جهان و روایت بازی Cyberpunk 2077 چگونه خواهد بود؟


جهان و روایت بازی Cyberpunk 2077 چگونه خواهد بود؟

یکی از مورد انتظارترین عناوین که در سال بعد منتشر می‌شود بازی Cyberpunk 2077 است. در چند هفته گذشته اطلاعات زیادی از بازی منتشر شده‌اند. اکنون ما در این مقاله به جهان و روایت بازی Cyberpunk 2077 نگاهی خواهیم داشت. ساخته جدید شرکت CD Projekt RED، بازی Cyberpunk 2077 خیلی سریع تبدیل به یکی از مهم‌ترین بازی‌های در حال توسعه شد و می‌توان گفت از...

یکی از مورد انتظارترین عناوین که در سال بعد منتشر می‌شود بازی Cyberpunk 2077 است. در چند هفته گذشته اطلاعات زیادی از بازی منتشر شده‌اند. اکنون ما در این مقاله به جهان و روایت بازی Cyberpunk 2077 نگاهی خواهیم داشت.

ساخته جدید شرکت CD Projekt RED، بازی Cyberpunk 2077 خیلی سریع تبدیل به یکی از مهم‌ترین بازی‌های در حال توسعه شد و می‌توان گفت از معدود عناوینی است که حتی قبل از عرضه نیز می‌دانیم در زمینه فروش و نمرات به شدت موفق عمل خواهد کرد. یکی از مواردی که این بازی بزرگ با دیگر سری موفق این شرکت Witcher به اشتراک می‌گذارد روابط عاشقانه‌ای است که در بازی می‌توانید برقرار کنید. یکی از دلایلی که گرالت شخصیت جذابی بود این بود که شما شخصیت او را با توجه به روابط عاشقانه‌ای که داشتید شکل می‌دادید و در نهایت این روابط یکی از پایان‌های بازی و سرنوشت این قهرمان دوست داشتنی را رقم می‌زد. تهیه کننده مراحل بازی Cyberpunk 2077، آقای Tomaszkiewicz در این رابطه توضیح می‌دهد: «روابط عاشقانه در بازی وجود دارد ولی در حال حاضر نمی‌توانم به شما بگویم چندتا هستند. البته مطمئن باشید که تمامی NPCهایی که با آن‌ها خواهید داستان‌های جالبی دارند که در ذهن شما باقی خواهند ماند، این شخصیت‌ها صرفا برای یک رابطه سطحی نیستند بلکه هر کدام سرگذشت و ایده‌ای درباره این جهان تاریک و مدرن دارند که ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد.»

فضای Cyberspace چگونه خواهد بود؟

یکی از ویژگی‌های بازی که در نمایشگاه E3 سال 2019 و فقط برای مطبوعات به نمایش درآمد (نگران نباشید در مراسم PAX امسال شما نیز شاهد آن خواهید بود) فضایی بود که Cyberspace نام داشت. در انتهای دموی به نمایش درآمده شخصیت اصلی بازی، V به سراغ یکی از سران گروه Voodoo Boys می‌رود تا وارد دنیای شود که Cyberspace نام دارد. این فضای مجازی که باعث می‌شود اطلاعات مغز شما حالتی فیزیکی به خود بگیرد در جهان این بازی با مشکلات زیادی روبرو شده است، شاید بپرسید این مشکلات چه چیزی هستند؟جهان و روایت بازی Cyberpunk 2077 چگونه خواهد بود؟

آقای Tomaszkiewicz می‌گوید: «در گذشته یک هکر معروف ویروس پیشرفته‌ای در این فضا پخش کرد که باعث ایجاد هوش‌مصنوعی‌های خطرناکی شود، کاری که باعث شد Cyberspace دچار مشکل شود. این معضل جهانی نه فقط مردم بلکه شرکت‌های عظیم را هم دچار مشکل کرد به همین دلیل یک پلیس اینترنتی به نام Netwatch به وجود آمد که دیواری دور این فضا بنا کرد، مانعی که Black Wall نام دارد. در زمان حال مردم از اینترنت‌های محلی استفاده می‌کنند و بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می‌دهند. Cyberspace اما هنوز وجود دارد و به حیات خود ادامه می‌دهد؛ فقط ماهرترین‌ هکرها جرعت وارد شدن به آن را دارند و حتی از این عده نیز تعداد خیلی کمی از این فضایی که مدت‌هاست ناشناخته باقی مانده است زنده بازمی‌گردند.» تا به این‌جای کار مشخص نشده است که چقدر از زمان ما در بازی Cyberpunk 2077 در این فضا سپری خواهد شد ولی می‌توانیم مطمئن باشیم که بخش مهمی از بازی در این محل جریان خواهد داشت.

ماموریت‌های فرعی چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟

از دیگر نقاط قوت بازی Witcher 3 ماموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی بود. هیچ‌وقت نمی‌دانستید که چه زمانی یک مرحله ساده تبدیل به معمایی پیچیده با داستانی جذاب می‌شد، و ماجراجویی را رقم می‌زد که در حد مراحل داستانی بودند. طبق وعده سازندگان می‌توانید چنین چیزی را از بازی Cyberpunk 2077 هم انتظار داشته باشید. طراح مراحل بازی می‌گوید: «در حال حاضر ما تعدادی فعالیت جانبی برای بازی در نظر گرفته‌ایم که گیمر می‌تواند خارج از داستان اصلی در آن‌ها شرکت کند. درباره مینی‌گیم‌ها هم می‌توانم به فرایند هک کردن اشاره کنم که در دمو مشاهده کردید و به غیر از آن ما چیزهایی مانند مسابقات ماشین‌سواری، مبارزات رزمی و مناطقی برای تمرین تیراندازی را نیز در نظر گرفته‌ایم.» همچنین به مانند عنوان قبلی این سری برخی ماموریت‌های فرعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بازی کمی از جو تاریک و خشن خود فاصله گرفته و اندکی هم شاهد مهارت طنازی نویسندگان این سری باشیم. در این‌باره توضیح می‌دهند: «در واقع ما در این‌باره جلسات زیادی داشتیم، باید تصمیم می‌گرفتیم که دقیقا چه مدل طنزی با داستان و جهان بازی Cyberpunk 2077 جور درمی‌آید. باید بدانید که این بار محتویات جانبی خیلی بیشتری به غیر از خط داستانی اصلی برای این عنوان در نظر گرفته‌ایم، همچنین راه‌های زیادی برای اتمام مراحل فرعی وجود دارد به خصوص که این بار امکان اتمام ماموریت با شکست خوردن نیز وجود دارد. بسته به نوع رفتاری که در پیش خواهید گرفت همه چیز تغییر خواهد کرد و گاهی برخی از محتواهای فرعی حتی از مراحل داستانی نیز گسترده‌تر هستند و از پایان‌های بیشتری برخوردار هستند. ما می‌خواستیم تا دقیقا همان خاطره‌انگیزی ماموریت‌های جانبی Witcher برای مخاطب تکرار شود.»جهان و روایت بازی Cyberpunk 2077 چگونه خواهد بود؟

تیم سازنده همچنین تمام تلاش خود را کرده است که همه چیز منطقی به نظر برسد پس بسته به منطقه‌ای که در آن قرار دارید ممکن است جو بازی کاملا جدی شود و گاهی نیز با کمی کمدی روبرو شوید. آقای Tomaszkiewicz توضیح می‌دهد: «ما دقیقا همان راه و روش قبلی خود را دنبال کردیم، جایی که می‌شد و امکان داشت کمی چاشنی طنز را اضافه کردیم. مطمئنا شما انتظار ندارید که وارد یک منطقه جنگی شوید که پر از جنازه و زن بیوه شده است شاهد دیالوگ‌های خنده‌دار باشید!»

هماهنگ شدن با جهان اصلی Cyberpunk

درست به مانند سری Witcher که بر اساس یک کتاب ساخته شده بود، جهان بازی2077 Cyberpunk نیز بر اساس جهانی به همین نام و نوشته mike Pondsmith است. این عنوان که در ابتدا در سال 1988 و با نام Cyberpunk Roleplaying Game خلق شد در عناوینی همچون Cyberpunk 2020 و Night City ادامه پیدا کرد؛ در حال حاضر نیز شرکت سازنده از همکاری نویسنده و خالق اصلی این جهان کمک می‌گیرد تا محصول نهایی هرچه بیشتر به چیزی که او در ابتدا خلق کرده است نزدیک باشد. آقای Pondmsith در این‌باره توضیح می‌دهد: «دلیل این همکاری این است که افراد خیلی زیادی ساخته‌های قبلی من را تجربه کرده‌اند و حال یک اقتباس قوی برای آن‌ها ارزش بسیاری دارد و من اصلا نمی‌خواهم چیزی به این تجربه آسیب بزند. در واقع من بیشتر از این‌که خود را یک اسپانسر یا حامی حقوقی بدانم یک همکار و همراه با تیم سازنده هستم. من واقعا خوشحالم که تیم سازنده توانسته است پیام داستان را متوجه شود. عنوان Cyberpunk 2020 درباره نابرابری بود، Cyberpunk Red درباره ناامیدی و پیدا کردن امید است، Cyberpunk 2030 درباره سقوط جهان و در نهایت بازی Cyberpunk 2077 در مورد از نو ساختن جهانی است که در گذشته از هم فروپاشیده است.»

بازی Cyberpunk 2077 در سال 2020 منتشر خواهد شد. عنوانی که فشار زیادی بر روی تیم Cd Projekt RED وارد کرده است ولی آن‌ها هنوز هم با قدرت تمام به راه خود ادامه می‌دهند، همچنین حضور بازیگر معروف Keanu Reeves به عنوان یکی از نقش‌های اصلی قطعا باعث شده است که انتظارات از تیم سازنده بالاتر برود.

جهان و روایت بازی Cyberpunk 2077 چگونه خواهد بود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی