کلنگ 5 پروژه آموزشی و فرهنگی در دلگان به زمین زده شد


کلنگ 5 پروژه آموزشی و فرهنگی در دلگان به زمین زده شد

زاهدان- ایرنا- کلنگ پنج پروژه آموزشی و فرهنگی با اعتباری افزون بر 34 میلیارد و 800 میلیون ریال امروز /چهارشنبه/ در مراسمی با حضور فرماندار و مدیران استانی و محلی در شهرستان دلگان به زمین زده شد.

این طرح‌ها شامل چهار باب مدرسه، یک واحد کتابخانه و سالن مطالعه در ۲ طبقه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در شهرستان دلگان کلنگ زنی شد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در آئین کلنگ زنی این پروژه‌ها گفت: پروژه کتابخانه و سالن مطالعه شهر گلمورتی دارای ۱۲۰۰ مترمربع زیربنا و ۱۸۰ متر طول دیوارکشی است که در ۲ طبقه ساخته می‌شود.

رضا سرحدی‌نیا افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته خواهد شد.

در ادامه این مراسم کلنگ ۴ واحد آموزشی با ۵ کلاس درس و خانه معلم در مناطق محروم شهرستان دلگان به زمین زده شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان گفت: کلنگ ساخت یک واحد آموزشی ۲ کلاسه با زیربنای ۵۲ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مشارکت بانک گردشگری و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در روستای گُلدشت چاه کیچی به زمین زده شد.

حسین بامری افزود: همچنین کلنگ ساخت یک مدرسه یک کلاسه به همراه خانه معلم با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با همت بانک گردشگری در روستای چاه حسین منطقه چاه کیچی به زمین زده شد.

وی ادامه داد: کلنگ ساخت ۲ باب مدرسه یک کلاسه هر کدام با زیربنای ۳۰ مترمربع و مجموع اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستای کومان و منطقه هودیان به زمین زده شد که این مدارس با همت فرمانداری شهرستان ساخته و به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

شورای آموزش و پرورش دلگان

نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دلگان با حضور فرماندار، مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان و شماری از فرهنگیان استان در فرمانداری شهرستان دلگان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این نشست گفت: هر تحول و توسعه‌ای در جامعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود زیرا زیربنای توسعه آموزش و پرورش است.

حمیدرضا رخشانی افزود: رونق تولید با تربیت و آموزش بهترین دانش آموزان برای ورود به نظام و پیشروی به سمت عدالت و شکوفایی امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: عامل رونق تولید در آموزش و پرورش، ارتقا آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت آموزی و آموزش مهارت‌های علمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین مساله در توسعه است، بر تلاش در زمینه ارتقا کیفیت آموزشی و به روز شدن همکاران فرهنگی و گروههای آموزشی به عنوان موتور محرکه آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی اظهار داشت: آموزش مهارت‌های علمی، مهارت‌های حرفه‌ای در مدارس و مهارت‌های زندگی از جمله وظایف مهم در سند بنیادین به شمار می‌روند که می‌بایست سرلوحه کار عوامل آموزش و پرورش قرار گیرند.

نمایندگان فرهنگیان دلگان نیز در این نشست بر توانمندسازی معلمان، برنامه‌ریزی در جهت توسعه و پیشبرد اهداف آموزشی و توسعه فضاهای آموزشی مطلوب و تجهیز آنها تاکید کردند.

همچنین در پایان این نشست از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان از دختر شهید مدافع حرم مراد عبداللهی تجلیل و به سه تن از خانواده‌های معظم شهدای شهرستان دیپلم افتخار اعطا شد.

۹۹۴۱ **۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک