برای توزیع تسهیلات جبران خسارت بارندگی‌ها هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود


برای توزیع تسهیلات جبران خسارت بارندگی‌ها هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود

زنجان- ایرنا- استاندار زنجان گفت: ستاد بازسازی استان باید فعال شده و هرچه سریع‌تر نسبت به توزیع اعتبارات ابلاغی در قالب تسهیلات جهت جبران خسارت بارندگی‌های ابتدای سال به بخش مسکن و کشاورزی، تصمیم‌گیری کند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: در خصوص معرفی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده جهت دریافت تسهیلات در حوزه شهری، اقدام خاصی در مرکز استان و شهرستان‌ها انجام و پروانه‌ای برای ساخت مسکن صادر نشده است.

وی تاکید کرد: ستاد بازسازی باید فعال شود تا اعتبار ابلاغی در قالب تسهیلات، توزیع شده و برای موضوعات شهری در این ستاد تصمیم‌گیری شود.

حقیقی افزود: سپاه استان نیز امکانات مناسبی در این زمینه دارد که باید ورود پیدا کرده و در این راستا کمک کند.

این مسئول ادامه داد: فرمانداران نیز باید در توزیع اعتبارات مربوط به خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی همکاری لازم را با سازمان جهاد کشاورزی استان داشته باشند.

استاندار زنجان ابراز کرد: انتظار می‌رود با فعال شدن ستاد بازسازی، فرآیند جبران خسارت بارندگی به بخش مسکن و کشاورزی استان به سرانجام مطلوبی برسد.

مقام عالی دولت در استان زنجان، تهیه سند راهبردی مدیریت بحران استان را بسیار مهم خواند و گفت: باید اقدام عملیاتی و برنامه‌ریزی‌شده بر روی این سند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی مشکلات روستایی و روستاهای در معرض خطر سیل نیز مهم بوده و باید برای رفع مشکلات و خروج از بحران این روستاها علاوه بر تامین اعتبار، برنامه‌ریزی و اقدامات دیگری نیز صورت پذیرد.

حقیقی اظهار داشت: ماهیت اداره کل مدیریت بحران استان، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خسارت در مواقع بحرانی بوده و از این رو، آموزش در مدیریت بحران برای هم‌افزایی بین دستگاه‌ها بسیار مهم است.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو