طراحان لباس باید در عرصه بین المللی صاحب سبک باشند


طراحان لباس باید در عرصه بین المللی صاحب سبک باشند

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طراحان لباس به جای آنکه از خارج مرزها ایده بگیرند باید با نگاه به داشته ها و فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی در عرصه بین المللی صاحب سبک باشند.

مریم بیدخام روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه مد و لباس ایرانی - اسلامی "دختران مینودری" در قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: معرفی این آثار در سطح ملی و حتی بین المللی ضمن معرفی فرهنگ و هویت تاریخی شهر قزوین می تواند به معرفی سبک کاملاً ایرانی در عرصه بین المللی منجر شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های مد و لباس می تواند حامی طراحان و تولید کنندگان داخلی باشد، اظهار داشت: علاوه بر حمایت از محصولات ایرانی برای اشتغالزایی و ارایه تسهیلات، در زمینه عرضه البسه و پوشاک نیز مطابق معیارهای فرهنگی و اسلامی باید گام های موثری برداشته شود.

بیدخام تاکید کرد: حضور مردم در این نمایشگاه‌ها نشان می‌دهد که اکثر افراد با مقوله‌ای چون مد و اهمیت آن آشنا شده و از طرح‌هایی با نمادهای ایرانی - اسلامی استقبال می‌کنند و این مساله، قابل توجه است، چون نه تنها امری دارای اولویت، بلکه مبنایی برای گسترش هرچه بیشتر فرهنگ غنی ایرانی -اسلامی خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: نمی‌توان تاثیر جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مد و لباس را بر ذائقه و سلیقه مردم نادیده گرفت حتی اگر این تاثیر اندک باشد، نمایشگاه مد و لباس می‌تواند برای توجه به لباس‌های بومی و محلی و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ اصیل ایرانی موثر باشد.

بیدخام اظهار داشت: به منظور پویایی و اثرگذاری بیشتر، آموزش برش و دوخت اقسام چادر و عرضه پارچه چادری با قیمت مناسب در کنار نمایشگاه انجام شده که راهکار مناسبی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به نقاط قوت و متمایز این نمایشکاه پرداخت و گفت: استفاده از پارچه هایی با طرح هایی از آثار تاریخی فرهنگی شهر قزوین از جمله کاشیها و طرحهای مختلف در دوخت مانتو، روسری و لباس های اداری که بیانگر هویت ایرانی و اسلامی است از جمله نکات قابل توجه این نمایشگاه است که به دست هنرمندان جوان با ذوق هنری و متخصص به تصویر کشیده شده است.

بیدخام یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شده تا ادامه این نوع فعالیت‌ها در مقابل با فعالیت های دشمن تحت عنوان چهارشنبه های سفید به صورت مستمر در سایر شهرستان‌های استان نیز اجرایی شود.
۹۹۲۵ *۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد