بهره مندی ­همه شهر‌ها از موبایل نسل سه و چهار


بهره مندی ­همه شهر‌ها از موبایل نسل سه و چهار

رئیس جمهور: همه شهر‌های کشور و هفتاد وهشت درصد روستا‌ها می‌توانند از موبایل نسل سه و چهار بهره‌مند باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما آقای روحانی در همایش ایران هوشمند و مراسم رسمی افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ افزود : در هر فضایی عده ای هستند که می خواهند از آن فضا به نفع فردی یا جمعی سوء​استفاده کنند اما هیچ وقت نمی شود یک حرکت بزرگ و جهانی را به خاطر عده ای سوء​استفاده گر تعطیل کرد .
وی افزود : افتخار دولت یازدهم و دوازدهم این است که تسهیلات لازم برای جوانان و کشور در زمینه اقتصاد و تحولات اجتماعی را در فضای مجازی ایجاد کرد .
او گفت : این از افتخارات دولت در زمینه ایجاد فضای جدید برای کسب و کار تحولات اجتماعی و سیاسی است .
روحانی افزود : آنچه ما به عنوان فضای مجازی می نامیم یا در مسیر ایران هوشمند حرکت می کنیم تنها اقتصاد و اشتغال نیست بلکه از نظر فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی ، فضای مجازی مشارکت مردم را در اداره کشور آسان تر کرده است .
رئیس جمهور گفت : مردم روزانه در این فضا به مشروعیت حاکمان نمره می دهند و می گویند این حاکمیت و مسئولیت تا چه حد مورد رضایت ، مقبولیت و حتی مشروعیت است .
وی افزود : فضای مجازی برای تحولات اجتماعی ما فرصت لازم را بوجود آورده است .

رئیس جمهور بر بهره گیری از فناوری اطلاعات در ایجاد فرصت های شغلی به عنوان فضایی امن و ارزان تاکید کرد.
روحانی در همایش ایران هوشمند فناوری اطلاعات را فرصتی برای نسل جدید، منطقه و جهان دانست و افزود: امروز فضای مجازی می تواند علاوه بر اقتصاد، اشتغال از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم مشارکت مردم را بالا ببرد.
وی به نقش فناوری اطلاعات در ایجاد فرصت های شغلی اشاره کرد و گفت: اینکه یک استارت آپ به تنهایی توانسته است یک میلیون و 600 هزار شغل ایجاد کند نشان از اهمیت اشتغال در فناوری اطلاعات است.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در عین حال ممکن است کاربرانی هم باشند که از فضای مجازی سوء استفاده کنند بنابراین باید جلو سوء استفاده آنها گرفته شود و همه دستگاه ها و قوای سه گانه برای بهره برداری صحیح از فناوری اطلاعات با هم همکاری کنند.
روحانی گفت: امروز همه شهرها و 78 درصد روستاهای کشور قادرند از تلفن همراه نسل سه و چهار استفاده کنند و این تحولی بزرگ در بهره برداری از فناوری اطلاعات است.

ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق