مسئولان در مسیر توسعه استان همراه و همسو هستند


مسئولان در مسیر توسعه استان همراه و همسو هستند

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل تاکید کرد که تمامی مسئولان و دلسوزان توسعه و عمران استان در این مسیر با هم همراه و همسو هستند.

اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در نشست با اعضای خانه استان اردبیل در محل برج میلاد تهران افزود: در این استان در مقایسه با دیگر مناطق بین مسئولان محلی همسویی و همراهی خوبی وجود داشته و اجازه نمی دهیم که اختلاف در مسیر توسعه استان ایجاد اخلال کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت انسانی استان اردبیل در سطح بالایی قرار دارد، تشریح کرد: افراد شاخص استان با تلاش برای تامین زیرساخت ها مقدمات سرمایه‌گذاری در استان را فراهم می کنند.

استاندار اردبیل به تلاش های انجام گرفته در خصوص تامین زیرساخت های استان اشاره کرد و گفت: جذب فاینانس داخلی برای اجرای پروژه راه آهن اردبیل، انجام مطالعات راه آهن اردبیل_ پارس آباد، جذب اعتبار برای حوزه راه، شبکه آبیاری پایاب سدهای استان و رفع مشکلات سرمایه در گردش واحدهای راکد از جمله اقداماتی است که با همدلی مسئولان و نمایندگان استان انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس سرشماری انجام گرفته ۶۵ هزار بیکار در استان وجود دارد و تلاش می کنیم با جذب سرمایه‌گذاران و فعال کردن واحدهای صنعتی و تولیدی نرخ بیکاری را در استان کاهش دهیم.

وی فعال سازی واحدهای راکد از جمله نئوپان خلخال و لبنیات اردبیل را از جمله این اقدامات ذکر کرد

استاندار اردبیل به ظرفیت های استان در خصوص گردشگری اشاره کرد و از اجرای طرح ها و برنامه های لازم برای توسعه زیرساخت ها در این بخش خبر داد.

بهنامجو افزود: اجرای سه پیست اسکی، استقرار پزشک آبدرمانی و صدور مجوز ساخت هتل‌های پنج ستاره با هدف رونق گردشگری استان در تمام فصول سال انجام گرفته است.

وی همچنین به خالی شدن برخی روستاهای استان از سکنه اشاره کرد و گفت: در راستای مهاجرت معکوس حمایت لازم از روستائیان در جهت اشتغال و تولید بویژه کشاورزی و دامداری انجام می شود.

او بیان کرد: اصلاح نژاد دام‌های استان برای افزایش بهره‌وری و اختصاص تسهیلات به روستائیان از جمله اقدامات در این زمینه است.

۶۰۱۶/‏۳۰۰۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند