ساخت و ساز غیرمجاز در ورامین باید متوقف شود


ساخت و ساز غیرمجاز در ورامین باید متوقف شود

تهران- ایرنا – فرماندار ورامین با تأکید بر لزوم پیشگیری از هر گونه ساخت و ساز در مناطق شهری و روستایی از مسئولان خواست تا قبل از احداث بنا، نسبت به توقف عملیات ساخت و ساز اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق شهری و روستایی پدیده‌ای است که علاوه بر مشکلات ساختاری اجتماعی، در زمینه خدمت رسانی به مردم نیز مشکلات عدیده ای به وجودمی آورد لذا می باید قبل از اینکه بنایی به صورت غیر مجاز ساخته شود، با آن مقابله کرد.
وی اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز فقط به احداث یک بنا بدون مجوز و پروانه ساخت محدود نمی‌شود بلکه ممکن است یک بنا با وجود داشتن پروانه ساخت، به صورت غیر مجاز و غیر قانونی احداث شود لذا لازم است تا پیش از ساخت و ساز و صدور پروانه ساخت، با مشخص شدن ارتفاع ساختمان و بنا، نظارت مستمر از سوی نظام مهندسی و شهرداری صورت گیرد.
کاغذلو با تأکید بر لزوم مقابله با ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: اقتصاد شهرستان ورامین، بر پایه کشاورزی استوار شده و هر ساخت و سازی که زمین کشاورزی را نابود کند، در اصل اقتصاد شهرستان را با چالش شدید مواجه می‌کند.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ده‌ها مورد ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق مختلف شهرستان ورامین تخریب و ده‌ها هکتار اراضی کشاورزی آزاد سازی شده است.
وی با تقدیر از همراهی دستگاه قضائی برای صدور مجوز مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت: سودجویان باید بدانند که مجالی برای تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ورامین پیدا نمی‌کنند و با جدیت با آنها برخورد می‌شود.
فرماندار ورامین اظهار داشت: با افراد خاطی و سودجو در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز هیچ گونه مماشاتی نمی‌شود و مطابق قانونی با آنان رفتار می‌گردد.
وی افزود: پیشگیری، گام اصلی در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز است لذا گشت‌های مشترک پلیس ساختمانی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و نیز گشت ویژه مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز جهاد کشاورزی موظفند به طور مستمر مناطق مختلف شهرستان را بازدید کرده و با هر گونه تخلیه مصالح که امکان ساخت و ساز را می‌دهد، مقابله نمایند.
کاغذلو از دهیاران خواست تا با جدیت در امر مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها برخورد کرده و مراتب را به بخشداری منتقل کنند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...