انباشت بدهی بدهکاران بانکی علت مهم رکود منابع بانکی است


انباشت بدهی بدهکاران بانکی علت مهم رکود منابع بانکی است

کرمان- ایرنا- به گفته عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی انباشت بدهی بدهکاران بانکی یکی از عوامل مهم رکود منابع بانکی و ارز بانک ها و موسسات اعتباری است.

به گزارش ایرنا، احمد انارکی محمدی روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید استان کرمان در شهرستان انار به بحث بنگاه داری اشاره کرد و افزود: الان حیات خلوت خوبی برای بانک ها ایجاد شده در حالی که بانک ها نباید بیش از ۴۰ درصد بنگاه داری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت و شرایط کشور را باید در نظر گرفت و بانک ها به راحتی راضی به برگرداندن اموال ِ افراد ِ بدهکار نیستند اظهار داشت: حال که بورس راه اندازی شده ملزم است که قیمت گذاری کند و بنگاه داری را از بانک ها بگیرد زیرا برخی بنگاه داران نتوانستند بدهی خود را بپردازند و اموال انها در تملک بانک ها درآمده و برگرداندن انها کاری سخت و برخی مواقع نشدنی است و بانک ها بنگاه دار شدند.

انارکی محمدی با اشاره به سال رونق تولید و اینکه باید راهکار بدهیم ادامه داد: قبلاً در کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد دادیم که سود مرکبات و ربوی بودن بانک ها را بردارید که این مورد به شورای نگهبان رفت اما از آن ایراد گرفت اما دیروز در کمیسیون اقتصادی طرح دو فوریتی دادیم و تصویب شد که بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی ملزم به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افراد و تولیدکنندگانی هستند که بیشتر از اصل تسهیلات، سود به بانک ها پرداخت کردند اما هنوز بدهکار به بانک ها هستند به طور مثال فردی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات گرفته اما ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت کرده و هنوز بدهکار بانک محسوب می شود.

وی اظهار داشت: انباشتِ بدهی بدهکاران بانکی یکی از عوامل مهم رکود منابع بانکی و ارز بانک ها و موسسات اعتباری است، لذا روز گذشته مصوب کردیم که بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی ملزم به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان هستند که اگر اجرا شود خیلی از مشکلات تولید کنندگان و وام گیرندگان حل می شود.

انار با جمعیت بالغ بر ۳۷ هزارنفر در ۲۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳/۷۴۲۰/‌‬ ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !