40 سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملیاتی می‌شود


40 سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملیاتی می‌شود

وزیر کشور: تا پایان سال 40 سامانه و زیرسامانه‌های آن، برای تسهیل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۲ تصویب، نهایی و ابلاغ شد و مهم‌ترین محور این قانون بازدارندگی و پیشگیری از قاچاق با توسعه سامانه‌هاست.
وی با بیان اینکه حدود ۱۲ دستگاه اجرایی باید این سامانه‌ها را عملیاتی کنند، گفت: بخشی از سامانه‌ها فعال شده، اما ارتباط سامانه‌ها و سرویس‌دهی دستگاه‌های مختلف با یکدیگر دچار اشکال بود.
وزیر کشور افزود: با نمایندگان دستگاه‌های حاضر در نشست امروز توافق نامه‌ای امضا کردیم و همه مراحل نهایی کردن حدود ۴۰ سامانه مشخص شد.
رحمانی فضلی یادآور شد: هر کدام از این سامانه‌ها دارای زیرسامانه‌های مختلفی هستند که تاریخ قطعی اتمام همه آن‌ها بجز چند مورد انتهای سال ۹۸ خواهد شد و البته از ماه مرداد این سامانه‌ها عملیاتی می‌شود، ولی در انتهای سال ۹۸ همه سامانه‌ها باید فعال شوند.
وزیر کشور گفت: با راه اندازی این سامانه‌ها در زمینه پیشگیری بازدارندگی، هدایت مؤثر و نظارت بر روند فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و مالی؛ کنترل‌های خوبی خواهیم داشت.
وی بیان کرد: امیدواریم با راه اندازی این سامانه‌ها از میزان تخلفات کاسته و سرعت عمل دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیشتر شود که دستگاه‌های اجرایی، تجار، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ما با اطمینان و اعتماد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک