ژاپن از دسترس خارج شد


ژاپن از دسترس خارج شد

تاکه‌فوسا کوبو و هیروکی آبه دو بازیکن ژاپنی در نقل و انتقالات تابستانی به تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا پیوستند تا همه نگاه‌ها را به سمت خود خیره کنند. نمی‌توان به راحتی از کنار این دو جا‌به‌جایی گذشت. آنها به تیم‌هایی پیوسته‌اند که پیش از این برای آسیایی‌ها یک آرزو به حساب می‌آمد.

کوبو و آبه حالا جزء افتخارات قاره کهن به حساب می‌آیند و پرچمدار نسل جدید ژاپن هستند که به نظر می‌رسد برای رقبای آسیایی به‌زودی از دسترس خارج می‌شوند.

تاکه‌فوسا کوبو

او در آکادمی لاماسیا پرورش پیدا کرد و بزرگ شد. گل‌های فراوانی به ثمر رساند و درخشش خاصی داشت. چهار سال پربار در این آکامی منجر به یادگیری زبان اسپانیایی و فوتبال کاتالانی شد اما محرومیت بارسا از سوی فیفا او را از ادامه راه بازداشت. فقط ۱۵ سال و پنج ماه داشت که برای اولین بار با لباس اف‌سی توکیو در جی لیگ به بازی گرفته شد. پنج ماه بعد به جوان‌ترین گلزن این رقابت‌ها تبدیل شد تا نشان بدهد رکوردزنی‌هایش را تازه شروع کرده است.

۱۹ بازی برای تیم بزرگسالان انجام داد و چهار گل وارد دروازه رقبا کرد. توانایی بالای او و تکنیک فوق‌العاده‌اش رسانه‌ها را وادار کرد تا لقب مسی جدید را به او هبه کنند. تعلل بارسا در بازگرداندن پدیده جوان باعث شد تا رقیب سنتی پیش‌دستی کند و کوبو را با قراردادی پنج ساله به خدمت بگیرد. قرار است این بازیکن ۱۷۳ سانتی‌متری در فصل پیش رو برای تیم دوم رئال در سگوندا دیویژن بازی کند.

هیروکی آبه

او را از بازی پرسپولیس مقابل کاشیما آنتلرز به یاد داریم. هافبک مهاجم جوان و با استعدادی که در کوپا آمه‌ریکا هم فرصت خودنمایی پیدا کرد و حالا با قراردادی بلندمدت راهی بارسلونا می‌شود.

طبیعتا آبه هم مانند کوبو باید ابتدا در تیم دوم به میدان برود اما قطعا حضور او می‌تواند اتفاقات بزرگی را برای فوتبال ژاپن به ارمغان بیاورد. آبه در فصلی که گذشت بهترین بازیکن جوان جی لیگ شد و در طول سه فصلی که برای قرمزپوشان به میدان رفت در ۷۹بازی، ۱۰ گل به ثمر رساند. این هافبک ۱۷۱ سانتی‌متری سابقه بازی در تیم‌های زیر ۱۹ و ۲۰ ساله‌های ژاپن را هم در کارنامه خود دارد و چند ماه بعد باید در رقابت‌های المپیک توکیو هم برای تیمش به میدان برود.

ژاپنی‌ها اینجا، آنجا، همه جا

آنها در همه لیگ‌های معتبر و غیرمعتبر دنیا نماینده دارند. تاکشی اینوی و گاکو شیباساکی هم‌اکنون در تیم‌های آلاوس و ختافه بازی می‌کنند و نماینده‌های لالیگایی ژاپن به حساب می‌آیند. تاکهیرو تومیاسو به بولونیا پیوسته و تنها ژاپنی سری A محسوب می‌شود.

در لیگ برتر انگلیس مایا یوشیدا همانند سال‌های قبل برای ساوتهمپتون توپ می‌زند و یوشینوری موتو هم در خط حمله نیوکسل به میدان می‌رود. در آلمان چهار نماینده، در فرانسه سه بازیکن و در هلند هم چهار ژاپنی حضور دارند اما این حضور همه‌جانبه مختص لیگ‌های شناخته شده نیست.

آنها در ۴۸ کشور دیگر به غیر از کشورهای مذکور بازیکن دارند؛ یعنی در مجموع ۵۳ کشور! در لیگ برتر ایران تاکافومی آکاهوشی و یوکیا سوگیتا مشغول هستند. در لیگ‌های برزیل، آمریکا، بلژیک، لائوس، مالت، اسکاتلند، امارات، سوئد، ترکیه، اوکراین، ازبکستان، جزایر فارو، کرواسی، کانادا، اتریش، بنگلادش و... بازیکنان ژاپنی در سطوح مختلف بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد که آنها چقدر در تولید بازیکن موفق عمل می‌کنند.

باید از آنها ترسید

بدون تردید باید از فوتبال ژاپن ترسید. آنها در حال حاضر دو تیم آماده برای حضور در تورنمنت‌های مختلف دارند. یکی از آن تیم‌ها به جام ملت‌های آسیا رفت و عنوان دومی را به دست آورد. تیم دوم نیز که جوانان بیشتری در دل خود داشت در کوپا آمه‌ریکا کسب تجربه کرد. همین تیم با تغییراتی کوچک باید چند ماه دیگر در المپیک پذیرای دیگر تیم‌ها باشد و تجربه بازی با تیم‌های اروگوئه، شیلی و اکوادور اثرات خود را نشان خواهد داد.

newspa​per.fdn.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید